Gösfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag tar mkt gös på jigg, jag får gös på jigg varje gång jag vill och jag fiskar endast med ganska små ungefär 10cm Curly tail jiggar i färgerna vit och gul (vit går dock bäst). Jag tar alla gösarna i järnafjärden där det är ganska grumligt vatten och då har dessa jiggarna funkat kanon. Ska du trolla så tycker jag att du ska använda lite "lugnare" vobblers som zalt i liten och mellanstorlek och swim whizz, men om du trollar med detta så ska du köra riktigt sakta. Jag får oftast gösarna på uppåt 5-6 kg på dessa lite lugnare vobblers och inte dom små ettriga bomberna.

svinga lungt!

Kommentera

Som tidigare skrivet gäller det att fiska av botten sakta när gösen står still. Man kan fiska så man tror att jiggen nästan släpar längts botten och kanske testa lite mindre jiggar om de är tröga. Jag är långtifrån nån expert på det här så det vore kul om någon kunde fylla på med än mer råd jiggfiske efter gös

//K
      BJ@

Kommentera

Är det någon som har testat den "Holländska varianten" med jiggpimpel från drivande båt? Läste en artikel om det i FJ för ett bra tag sen men har aldrig riktigt haft tid att desta det. Holländarna drog massor med gös med den metoden...
        www.norpan.se

Kommentera

om du ska trolla, så glöm för guds skull inte att ha röd plastslang på krokarna.
          my precious....

Kommentera

Originally posted by MastaPike
            jag tar mkt gös på jigg, jag får gös på jigg varje gång jag vill
            Inte illa. Du är den första jag någonsin hört talas om som aldrig har ett bompass!

Originally posted by MastaPike
            Jag får oftast gösarna på uppåt 5-6 kg på dessa lite lugnare vobblers och inte dom små ettriga bomberna.
            Fantastiskt. Att lyckas få gösar i den storleksordningen "on a regular basis" är verkligen -helt- fantastiskt. Det tål att jämföras med många av de bästa gösfiskarna i landet.

Titta bara på sportfiskeguiderna Hedberg, Lundberg och Reifs tävling där den största fisken som en kund tagit under året vinner. I år är den största gösen som kommit upp i deras båtar på 5,1kg. Förra året kom ingen över 3,6 upp på första halvåret.
            Eller titta på Hasse Nordin som är en av de absolut skickligaste gösmetarna i sverige. Hans största i år ligger på 5,5kg.

Du sluta med det du gör och börja guida direkt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
            1 690 svar
            373 298 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TiSo
            av TiSo