Vertical jigging - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vertical jigging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vertical jigging

    Jag hör att fler och fler gösar tas med hjälp av vertical jigging. Är smått intresserad av att börja fiska vertikalt. Finns det någon beskrivning eller guide till hur man gör? För jag har inte en aning om hur man gör men skulle väldigt gärna vilja veta. Och vad skall man använda för jigg? Är det bara och ta en vanlig relaxjigg tex och trä i huvet och fiska eller skall man göra det på något speciellt sätt?

  • #2
    Ursprungligen postat av Finja Visa inlägg
    Jag hör att fler och fler gösar tas med hjälp av vertical jigging. Är smått intresserad av att börja fiska vertikalt. Finns det någon beskrivning eller guide till hur man gör? För jag har inte en aning om hur man gör men skulle väldigt gärna vilja veta. Och vad skall man använda för jigg? Är det bara och ta en vanlig relaxjigg tex och trä i huvet och fiska eller skall man göra det på något speciellt sätt?
    Testa sökfuntionen så kommer du hitta en hel del mer eller mindre bra beskrivningar.
    sigpic

    Kommentera


    • #3
      Ok, ska prova.

      Kommentera


      • #4
        Men är Vertical jigging väl annars väldigt enkelt, bara släppa ner en jigg till bottnen och rycka lite? Med avstäng motor och driva lite hit och dit eller ska man köra sträckor som när man trollar? Någon speciell sorts jigg man ska ha eller duger en vanlig shadjigg?
        Senast ändrad av Finja; 2007-07-29, 14:35. Anledning: Stavning

        Kommentera


        • #5
          Ok, det låter jävligt svårt. Ska jiggens huvud peka rakt upp eller skall det peka rakt fram som en vanlig jigg? (jag vet att det heter "vertical" jigging!)

          Kommentera


          • #6
            (Alltså när den är i vattnet)

            Kommentera


            • #7
              Är det 100% säkert att det inte går med vanlig motor? Eller fisket kanske bara försämras en anaing?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Finja Visa inlägg
                Är det 100% säkert att det inte går med vanlig motor? Eller fisket kanske bara försämras en anaing?
                Allt fungerar, mer eller mindre bra, i detta fallet mindre bra.
                sigpic

                Kommentera


                • #9
                  okok...

                  Kommentera


                  • #10
                    prata med ola på obs i hässleholm, han har koll, säljer utrustning o.s.v
                    Fk Rutilus

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    371 430 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo
                     
                    Startad av WeededSix, 2020-08-17, 19:33
                    16 svar
                    2 180 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg LordDan
                    av LordDan
                     
                    Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                    871 svar
                    78 181 visningar
                    6 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Sajmen, 2021-08-28, 17:30
                    11 svar
                    823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Zionnoiz  
                    Startad av Serben_, 2025-04-26, 20:31
                    8 svar
                    786 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Serben_
                    av Serben_
                     
                    Arbetar...
                    X