Om man målar svart buk på sina popper borde inte det ge mer fisk på större djup? islt för dom vanliga vita eller orange bukarna ? tänker på siluetten mot himlen..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Svart buk
Collapse
X
-
Nej, men din siluett blir enklare att se mot en ljus bakgrund, testa med ett par vita brallor och en svart tröja när det blir snö ute...Ursprungligen postat av janico Visa inläggEn siluett kan man aldrig, enligt mig förändra för att man byter fär på betet.. Din skugga blir väl inte annorlunda för att du har en svart tröja på dig.. eller hur?sigpic
Kommentera
-
Rätt tänkt! Fiskar har vanligen ljusa bukar för att inte synas så lätt mot den ljusa himlen. Mörk buk får siluetten att framträda bättre även molniga dagar.Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inläggOm man målar svart buk på sina popper borde inte det ge mer fisk på större djup? islt för dom vanliga vita eller orange bukarna ? tänker på siluetten mot himlen..
Mörk buk och ljus rygg sedd från sidan kan tolkas som en fisk med balansproblem. Den riktigt ropar ut: Kom och ta mig!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Idén funkar, och är beprövad av mig själv. Har nämligen använt just denna idé på en egen Zalt-färg som har fungerat riktigt bra vid testfiske. Vet fortfarande inte om den kommer att lanseras på marknaden, men jag vet att Zalt har några nya färger på gång, så det ska bli spännande att se om min färg är en av dem. Läs gärna mer om den (och se bilder) i den här tråden.
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson
Kommentera
-
De flesta köparna tänker som du och tillverkarna vill sälja det de producerar. Bra beten ska först fånga kunder sedan fisk!Ursprungligen postat av janico Visa inläggokej, jag ger med mig, men varför är majoriteten av alla beten mörka upptill o ljusa på buken.. borde ju vara tvärt om då.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
För att fiskarna ser ut så?Ursprungligen postat av janico Visa inläggokej, jag ger med mig, men varför är majoriteten av alla beten mörka upptill o ljusa på buken.. borde ju vara tvärt om då.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-04-29, 14:13 -
-
av FlexHar fastnat för det här fisket som är riktigt roligt och vilka fajter det blir när något större går...8 Foton
-
2025-08-31, 12:17 -
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
2025-07-02, 10:52 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
|
1 689 svar
369 474 visningar