Jerkbait Förvaring! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait Förvaring!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Jepp Jepp!

Har kikat lite på nätet och självklart här på fiskesnack men inte riktigt hittat en lösning som jag tycker verkar bra som jerkbait förvaring.

Jag söker:

-En stor väska ska helst klara mer än 40 beten.
    -Relativt okänslig mot smuts och vatten.
    -Snygg dvs inte en "camo" väska , ledsen om ja trampar på några tår! hehe! Gärna svart.
    -bra om den finns att köpa i sverige.
    -Gå att resa med, Spötub, Ryggsäck och betesväska!

Vore kul om ni vill lägga upp en bild på er lösning samt var man kan få tag på just den väskan! Tala gärna om vad det är som är så bra med just den! Hur många lådor som får plats och hur stora.

Finns det någon bra länk här på fiskesnack så posta gärna den, men jag har förmodligen redan läst den.

TAckTack!!
    Hej Grävlingen; ´Tillåt mig köra en repris: Jag har mina stora jerkbaits och wobblers hängande mot insidan av stora kylboxar av plast med kraftigt handtag. I överkanterna av boxarna har jag borrat 3-4 mm hål med 40 mm avstånd. I varje kylbox får du plats med cirka 40 st stora jerkbaits och wobbler som ACE Porky, ACE Flipper, Bomber 17A och 17J, Buster Jerk, Creek Chub Pikie, Suick 9", Saida 10", Westins Jätte, Cisco Kid 1800, Rapala Magnum och andra långa och tjocka beten. Kylboxarna har jag köpt hos COOP i Kungsängen. Förr använde jag mest kylboxar i frigolit, men sådana är svåra att få tag på idag. Frigolitboxarna smulas också sönder efter några år. Tag med din längsta wobbler och prova i butiken innan du köper kylboxarna.

Fördelarna med att ha wobblerna hängande i en kylbox är flera. Dels får bättre överblick och kan snabbt byta bete. Dels torkar wobblerna lättare och krokarna rostar inte så fort. Att ha wobblerna förvarade hemma i samma slags kylboxar är också bra eftersom de tar mindre plats i boxarna än vad de gör hängande på innerdörrar, väggar och tak. Det är ju enklast och smartast att före fisketuren välja ut de wobbler du tror är "hetast" just idag och just nu!

Det går bra att förvara wobblerna i kylboxarna hemma också. Har du någon 50 cm bred hylla hemma kan du ställa upp boxarna i rad på hyllan. Där står de inte i vägen för andra prylar.
    Go for the Monster Pikes!
    Old Firehand

Kommentera

Såg den här Rapala väskan som såg bra ut - jag gillar signalfärger! Och hade bra pris:

Jag har dock inte testat den själv.
      Smaken är som baken...

Kommentera

Tacke snälla herr Old Firehand!

Kylboxen var en bra idee, men jag vet inte om jag är så sugen på att släpa omkring den på tåget, fast de e klart om man kan knåpa ihop en axelrem till den så går de nog allt!

Ska suga på den karamellen!

Börjar dock bli riktigt sugen på Prologic Monster väskan, någon som har koll på hur den fixar väta? Om det spöregnar en hel dag är det blött i den då? I så fall är den svår attfå torr?
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Bottnen på väskan är väldigt robust, och inte som på en vanlig "hockeytrunk", utan den har små "ben" i kanterna och en riktigt tålig undersida. Skulle tro att undersidan tål vatten, men vågar inte säga 100 %. Översidan vet jag inte om den är vattentätt faktist. Jag har inte använt min i spöregn. Men på locket finns ett fack som inte är till så stor nytta(är ju egentligen en "karpväska"), så då kanske man kan lägga ett sittunderlag eller dylikt där? Men annars är locket ganska tjockt så det kanske tål vatten ändå
          Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Dansken tog hem...

...fem stycken grymma boxar från USA som han köpte på Thorne Bros. Så stadiga att det går att stå på dem å fiska! Alla guiderna hade dem. Vet inte om han lagt ut dem till försäljning än, men skicka ett mail så får du säkert ett prisförslag!

/H

Kommentera

@Baste: Låter ju bra det, borde ju för övrigt gå att spruta på lite imprenex eller vad de nu heter!

@HibbaHubba: Hummm dansken! Är de attitudebats ja ska kolla då?
              Senast ändrad av Grävlingen; 2007-11-17, 18:18.
              Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Kör med DAM. den är bra. När du har fyllt alla fack kan du köpa fler (Plano 3700 Tror jag

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Tacke snälla herr Old Firehand!

Kylboxen var en bra idee, men jag vet inte om jag är så sugen på att släpa omkring den på tåget, fast de e klart om man kan knåpa ihop en axelrem till den så går de nog allt!

Ska suga på den karamellen!

Börjar dock bli riktigt sugen på Prologic Monster väskan, någon som har koll på hur den fixar väta? Om det spöregnar en hel dag är det blött i den då? I så fall är den svår attfå torr?
                  Hej igen Grävlingen; Nej, på tåget har jag nog inte släpat med mig några kylboxar fulla av jerkbaits och wobbler. Kanske skulle jag få tusen nya fiskekompisar då, men det skulle nog också bli betydligt längre väg ner till fiskevattnet-

Jag brukar ha fiskeboxarna och alla andra fiskeprylar bakom de nerfällda sätena i bilen innan jag bär ner prylarna till båten på väg till nästa fisketur.

Låt mig som tröst skriva att man får nästan allt man längtar efter, kämpar och sparar till för att kunna köpa här i livet, men aldrig när man önskar det som allra hetast. Det är likadant med både fiskeprylar, båtar och bilar. När jag var ung drömde och längtade jag efter en massa prylar men hade inga pengar. När man är gammal har man kanske sparat ihop pengar att kunna köpa dessa prylar, men då längtar man inte efter dem längre.
                  Nothing is for ever!
                  Old Firehand

Kommentera

Jag har som sagt monsterbagen i båten. Inte kört i ösregen men i lite "blandad" väderlek och då har det ej kommit in vatten i den. Men den är stor och man får plats med mycket i den. Jag köpte den för jag var trött på att ha flera väskor att släpa på. Nu har jag bara en fast den är tung fullastad
                    Mattias
                    www.sportfiskare.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av MattiasA Visa inlägg
                      Jag har som sagt monsterbagen i båten. Inte kört i ösregen men i lite "blandad" väderlek och då har det ej kommit in vatten i den. Men den är stor och man får plats med mycket i den. Jag köpte den för jag var trött på att ha flera väskor att släpa på. Nu har jag bara en fast den är tung fullastad
                      Köpte nyligen denna väska. Hittills väldigt nöjd men kan intyga att den är STOR

Mvh,
                      Jacob

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      374 539 visningar
                      0 gillar