Havsöring/stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring/stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring/stockholm

Ska för första gången testa på att fiska havsöring i helgen. Ska fiska vid strömmen i stockholm. Skulle gärna vilja få lite tips på beten. Tänkte väl till att börja med köpa en sort i tre färger. Vilket bete och vilka färger skulle ni rekomendera till strömmen och intill liggande områden?
    Gärna nån sort som inte kostar typ 200 kr styck.

Finns andra trådar som finns uppe.
    Senast ändrad av aliosh; 2007-12-26, 23:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan Visa inlägg
      Ska för första gången testa på att fiska havsöring i helgen. Ska fiska vid strömmen i stockholm. Skulle gärna vilja få lite tips på beten. Tänkte väl till att börja med köpa en sort i tre färger. Vilket bete och vilka färger skulle ni rekomendera till strömmen och intill liggande områden?
      Gärna nån sort som inte kostar typ 200 kr styck.
      Du har sökt dåligt på forummet då det finns flera pågående trådar med all information du önskar om fisket där. Sök på Stockholm och havsöring.

mvh
      Mvh Flodström
      Flyfishing for salmon

Kommentera

Är väl inte så bra på att söka för när jag gör det så hittar jag bara en tråd som ligger uppe nu om sthlm strömm. Där står det bara att sandgrävlingen och viggler är bra nattetid... jag ska fiska morgon/dag. Är inte intresserad av att fiska med nors eller spinnfluga. Står inget heller om det är någon speciell färg som någon kan rekomendera.
        Jag orkar inte sitta o läsa igenom 100 gammla trådar så någon kanske skulle kunna vara snäll att hjälpa till ändå.

Kommentera

Vicke borde funka bra. Gå in på Fiskarnas på St:Pauls gatan och be dem hjälpa till så får du säkert till det.
          .................................................. ......................
          :popcorn

Kommentera

Ursprungligen postat av Roddan Visa inlägg
            Är väl inte så bra på att söka för när jag gör det så hittar jag bara en tråd som ligger uppe nu om sthlm strömm. Där står det bara att sandgrävlingen och viggler är bra nattetid... jag ska fiska morgon/dag. Är inte intresserad av att fiska med nors eller spinnfluga. Står inget heller om det är någon speciell färg som någon kan rekomendera.
            Jag orkar inte sitta o läsa igenom 100 gammla trådar så någon kanske skulle kunna vara snäll att hjälpa till ändå.
            Det var en slö ........ här är länk:
            http://www.fiskesnack.com/forum/show...hp?t=31995#top

se speciellt på post #8, 12, 76 och 79

länk:
            http://www.fiskesnack.com/forum/show...hp?t=31872#top

post #3 och 11

mvh
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

Kommentera

Om man ska ut i mellanskärgården nu, vart ska man ta havsöringen då? I grunda vikar, vid uddar eller på djupet? Vilka beten rekommenderar ni? Har ingen erfarenhet av havsöringsfiske, så är tacksam för lite hjälp!
              http://sanglofsfiske.blogg.se

Kommentera

Undrar jag också
                Pike!

Fiska bör man, annars dör man!

Kommentera

Uddar stenar steniga stränder med lagom sluttning till djupt vatten gärna pålandsvind så vattnet blir lite oroligt gärna strax före skymning
                  Toby lagom stort i silver/blått och liknande ett flertal mindre wobbler slanka sådana det mesta
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har gjort tester på olika drag. Vid olika tillfällen, men varje gång under samma förhållanden, hösttid i Sthlmsområdet. Varenda kast sågs av en Havsöring.Det hugger på allt... MEN det enligt min erfarenhet säkraste är plåtbit typ toby..som vid vevstopp (obligatoriskt) sjunker sidledes rullande runt eget axel..Nästan alla hugg faller vid vevstoppet. Veva några tag, vevstopp, veva några tag osv..vevstopp..1-2-3-fyr... Pang! Rön med dykare har visat att de är ofta där hela tiden, inte alls i den utsträckningen flaxande runt som många fiskare trott...men vissa tider hugger de inte..det går i perioder... Dyra drag behövs inte alls, tvärtom skulle jag rekommendera typ billiga 3-pack som reas ut...sjunkande sakta sidledes rullande runt egen axel..

Om det inte funkar med beskriven metod växla om till flötmete/räka..Ibland när jag länge resultatlöst kört plåtbit har huggen på flötmete/räka några meter ut från stranden på exakt samma ställe kommit inom få minuter..Mycket försiktiga napp, blixtsnabba mothugg..

Men inget är säkert, andra har annorlunda erfarenheter vissa kör tex bara med Vicke (utan vevstopp!) eller andra drag..Men havsöringen hugger på nästan allt..Typ name it..Men den skiter fullständigt i hur mycket betet kostade..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    373 569 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo