Ursprungligen postat av Gäddman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tafs till jerk
Collapse
X
-
Alltså BFT's tafsar är riktigt bra. de är enligt mig bland de bästa som går att köpa. Det andra alternativet är som sagt att tillverka själv!
Jag har kört med BFT's tafsar nästan hela tiden och har dragit upp både stora stockar och gäddor.
Har aldrig varit med om att de gått av.
De som skrivit att tafsen gått av ovan? ÄR NI SÄKRA PÅ ATT DEN GÅTT AV?? eller har själva wirelåset glidit bort? Det fenomenet har jag dock varit med om, vilket enkelt avhjälps med en tång.Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
100 lb Titanium tooth proof wire eller 60 lb Boa är det som gäller för mig. Klockrena tafsar ! Men har hört att en del ska ha haft problem med Boa då den bara helt plötsligt kan gå av efter en tid.. Men det har inte hänt mig än.
100 lb på Titanium tooth proof wire är i det grövsta laget enligt mig, och är inte så lätt att knyta.. men det går ganska lätt med lite vilja. Men 75 lb blir nog perfekt.
Kommentera
-
Jag vet faktiskt inte om det var så att wirelåset glidit av. I vilket fall som helst vill jag inte behöva kolla tafsar som jag köpt. Skall kolla om jag har den kvar i väskan eller i båten.Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inläggAlltså BFT's tafsar är riktigt bra. de är enligt mig bland de bästa som går att köpa. Det andra alternativet är som sagt att tillverka själv!
Jag har kört med BFT's tafsar nästan hela tiden och har dragit upp både stora stockar och gäddor.
Har aldrig varit med om att de gått av.
De som skrivit att tafsen gått av ovan? ÄR NI SÄKRA PÅ ATT DEN GÅTT AV?? eller har själva wirelåset glidit bort? Det fenomenet har jag dock varit med om, vilket enkelt avhjälps med en tång.
Tjo
/O______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
har också varit med om att bft tafsen knäckts precis ovanför låset...
sen köpte jag nån tyska tafsar som suger stenhårt, dom är kanonhårda och det är 1mm ståltråd, hatar dom, vill ha tafs som är mjuk som lina i stort sett, vad finns det att välja på då?Pissar hästen när han vill?
I'm the
Kommentera
-
Du har helt rätt christian.. FCarbon är riktigt grymmt till jerk, presentationen blir riktigt bra också, man kan knyta tafsen direkt till linan utan lekande och detta gör att presentationen blir ännu bättre pga. att där inte är något stort lekande i änden på tafsen som kan göra att presentationen inte blir så bra med beten som är suspending.. ifall du ska köpa FCarbon så ska det vara 0,99mm. Annars så kör med Bft's titaniumtafs, ta bort lekandet. För det hände mig att lekandet i tafsen gick i sönder så jag förlorade fisken.. sedan dess om jag kör med titanium tafsarna så knippsar jag bort lekandet.Ursprungligen postat av christian Visa inläggFluoro Carbon sägs vara hett som jerktaffs. Testade en i bassäng och den var verkligen totalt osynlig. Ska tydligen tåla mängder med gäddattacker också. Har köpt en 0,99mm 100lb Fluoro Carbon som snart ska få bekänna färg.
Om du inte vill testa detta så är BTFs mjuka schysta, har varit med om att taffsen släppt vid ett overrun en gång men har inte hört om att det skulle hänt någon annan så hoppas att det var ett måndagsexemplar jag fått tag i.
Edit: Var det stel tafs du var ute efter så blir tafsen grävlingen länka till perfekt.
MvH Mäda
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexNästan Hyffsad Borre...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2026-06-28, 21:12 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-
2026-06-23, 10:35 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav FlexHyffsad Borre 800gr1 Foto
-