Ny i jerkbaitfiske.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny i jerkbaitfiske..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny i jerkbaitfiske..

1 år och några månader tog det innan jag fattade mitt beslut.. jag ska börja jerkbait fiska på heltid.. ( låter konstigt ) :P .. men det låter så jäkla kul så att jag beställde ett set här om dan .. från Attitube .. Buster stiff 1 .. en fråga .. får man någon tafs med ? vilket sorts bete får man.? skrev i medelandet och bad om någon sommarfärg som passar i åar.. ( kom inte på något annat ) .. Hur smörjer man rullen och när ska man smörja den?
    sigpic

Köpt ett set nu .. buster stiff + lina + jerk + c3 för 1800 ... samt 5 sliders för 500 kronor ska inhandlas .. är det ett bra pris ?
    sigpic

Kommentera

Menar då .. ett bra pris för sliderserna ?
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
        Menar då .. ett bra pris för sliderserna ?
        är det storlek 12 på sliders ?
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

dyrt för ditt sett buster stiff + lina + jerk + c3 för 1800 köpte mitt för 1500 kr nytt med en buster flätad lina och 1 st tafs

Kommentera

Det var dyrt..Inte änns skoj och fiska med slider.
            Skulle sattsa på lite bättre saker fatkist.
            Om du fiskar från land så råder jag dig till ett Strikepro 6.0 fot 2 delat
            Om du fiskar båt kan du gå upp till 6.6 fot.
            Strikepro kör jag med själv nu och är redigt nöjd med det.Min lokala fiske handlare kör med exakt samma spö och han är super nöjd med det han också !!
            När de gälljer rulle så ska man inte köpa det via internet för du får ingen garanti oftast.
            När vi kommer till rulle så tycker jag persnoligen att lågprofils rullar är helt odugliga.
            Du får mer kännsla i en vanlig rulle som tex Ambassadeur 5601C JB..
            Just den rullen kör jag också med och den är gjord för att ta mycket stryk och till just jerkbite.Min lokala handlare sålde den med 150 meter flätad lina 0,30 för 1799 kr.(10 års garanti!!!!!)
            När du kommer till val av tafs så är det lättare och lära sig med en stum tafs
            Finns en redig bra tafs ute på marknaden som heter BFT gjord av titanium. kostar va 100 kr st. Lätt värt ett !!!
            Detta paket kostar lite men som sagt.. lätt värt pengarna

Kommentera

JeagarGunnar: Vart köpte du det så biligt? jag får inte ens med en tafs ... från attitube baits.. men det är ju endå ett bra pris ju ...

Jompy : Jop läste lite innan jag bästellde ... men den nya revon ska väll duga?
              sigpic

Kommentera

JeagarGunnar: Vart köpte du det så biligt? jag får inte ens med en tafs ... från attitube baits.. men det är ju endå ett bra pris ju ...

Jompy : Jop läste lite innan jag bästellde ... men den nya revon ska väll duga?
                Klart den gör. Den sitter redigt slimmad i handen kan du räkna med
                Du kastar något längre me den också gentimot Ambassadeur 5601C JB.
                Men den är som sagt en lågprofilare. Mer kännsla som sagt i en ambassadeur.
                Persnoligen så fick jag bättre gång på betena med Ambassadeur rullen än min förra lågprofilare.. Kanske är en smak sak vad vet jag
                Hur som är båda rullarna kalas bra och hur du än vrider och vänder på det så kan jag garantera att du blir super nöjd med villken du än väljer !!

Kommentera

Jag valde buster stiffen , en buster jerk , lina, Ambass.... c3 . För 1800 ..

JeagarGunnar: Du måste ha köpt det på trader eller blocket... finns inget set som kostar så biligt och har letat som en galning.. har ifl bästellt det kitet
                  sigpic

Kommentera

Jag valde buster stiffen , en buster jerk , lina, Ambass.... c3 . För 1800 ..

JeagarGunnar: Du måste ha köpt det på trader eller blocket... finns inget set som kostar så biligt och har letat som en galning.. har ifl bästellt det kitet
                    Asså jo han kan visst köpt det för 1500 kr. för 2 år sen köpte jag ett jerkbite set från fishit.se för 1295 kr så det finnns (Fanns) billigare hehe

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    373 500 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo