Gäddfiske Bro / Bålsta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske Bro / Bålsta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag håller till på Arnöfjärden och har haft otroligt segt sista 3 veckorna oavsett väder lr vind
    BoC Fishing

Kommentera

Björkfjärden mm

Jag fiskar också i trakterna av Bålsta/Bro och har gjort så de senaste 10 åren. Bor i Enköping med trailar oftast båten till Aronsborg där sjösättningen görs. Var ett par veckor sedan jag senast var ute men då gick det helt ok, fick 11st med en topp på ca 4kg. Hade ett par större på G men de ville inte riktigt ta. Har ännu inte fått någon över 10+ i Mälaren men det är ju bara en tidsfråga, den kommer. Fiskar mest med Smuttly Dog, Cobbs Redneck, Buster, Dartmaster och tailbeten typ Zam Z och Helltail. Kolla gärna på vår hemsida ibland, www.gaddracer.dinstudio.se

Må rocken sväva över oss alla!
      /Wiggo

Kommentera

Ursprungligen postat av The Wiggo Visa inlägg
        Jag fiskar också i trakterna av Bålsta/Bro och har gjort så de senaste 10 åren. Bor i Enköping med trailar oftast båten till Aronsborg där sjösättningen görs. Var ett par veckor sedan jag senast var ute men då gick det helt ok, fick 11st med en topp på ca 4kg. Hade ett par större på G men de ville inte riktigt ta. Har ännu inte fått någon över 10+ i Mälaren men det är ju bara en tidsfråga, den kommer. Fiskar mest med Smuttly Dog, Cobbs Redneck, Buster, Dartmaster och tailbeten typ Zam Z och Helltail. Kolla gärna på vår hemsida ibland, www.gaddracer.dinstudio.se

Må rocken sväva över oss alla!
        /Wiggo
        Hej Wiggo; Emellanåt ser jag och frugan er när ni är ute för att fånga Mälarens monstergäddor. Jag har en silver/röd Buster Magnum med två Yamahamoterer, 150+15 hkr "Side-By-Side" på akterspegeln. Den är lätt att känna igen när ni vrålar förbi oss inne i Aronsborgsviken.

Det skulle vara trevligt att försöka hjälpa er i Team Gäddracer att förbättra era rekord på Gädda och Gös...kanske redan nästa sommar. Vi får ganska stora gäddor när vi trollar efter gös i Mälaren. Årets tre största gösar i båten vägde 6,7 kilo, 6,5 kilo och 6,3 kilo och de största gäddorna blev några kilo tyngre....
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Hoppas det är bättre fart i krokodilerna när wallin pike challenge går av stapeln den 18:e. Är det några som ska ställa upp? Jag och gammelgubben ska ställa upp på ett hörn så i helgen ska vi rekognisera nya heta fiske spots!

Kommentera

Självklart ska man va me, är med i team Apell båten. Det ska bli kul hoppas det går bättre än Värtan. Har just hittat ett ställe där det liksom kryllar av 10+ monster, det ligger precis bakom där runt över och ner............Vi synns Stefan H

Kommentera

skall också vara med Team Stema
              Titta gärna in på min fiskeblogg
              www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Stefan.H vart menar du?? över där nere är de där du menar? ://

Kommentera

Japp exakt där.

Kommentera

Ursprungligen postat av STEFAN.H Visa inlägg
                    Självklart ska man va me, är med i team Apell båten. Det ska bli kul hoppas det går bättre än Värtan. Har just hittat ett ställe där det liksom kryllar av 10+ monster, det ligger precis bakom där runt över och ner............Vi synns Stefan H
                    Hej STEFAN H.; Jag anar att du varit och testfiskat gädda i och runt Ormsundet! Där har vi fått ganska många Gäddor över 10 kilos vikt genom åren plus några Saidagäddor över 13 kilo. En av de godkända Saidagäddorna tog bland naten innanför Ormsundet på en Heddon "Lucky 13", men det visste du säkert redan.... Brofjärden har många säkra grynnor, uddar och vikar att fiska Stor Gädda vid så här års när de pelagiska gäddorna börjat röra sig in mot stränderna....
                    Go for the Big Ones!
                    Old Firehand

Kommentera

Trögt nu. Blåste på rejält igår så vi kom knappt ut ur viken där vi har båten. Körde jerk samt tail mellan 1 och 3 meter, inte ett naffs. Hur går det för er andra inbitna som nöter i områdena kring Bro/Bålsta? Någon som har tips på vart de står? På söndag blir det nya tag!

Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 690 svar
                      375 471 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo