Jerkbait! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbait!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkbait!

Ska snart investera i en Jerkbaitutrustning! Spöt blir antagligen ett RST/LF Jerk premium medium, och rullen antagligen min befintliga(mörrum5600).... Beten som jag tänkt köpa att börja med är en pig, salmo slider, salmo fatso, salmo warrior och ett busterjerk.

Är detta vettigt och vad hade ni jerkfantaster gjort annorlunda? Sliter det så mycket på rullen att man borde köpa en ny lite billigare? Typ en C3 eller någon lågprofilare?
    Vill ha båt!

Om jag vore dig så skulle jag nog inte köpa en salmo fatso, tycker att den inte gör så mycket "liv" av sig nere i det blå. Sattsa på slider istället.
    ...

Kommentera

Ok... Några bra tips någon om ytbeten?
      Vill ha båt!

Kommentera

Om du använder ytbeten är det mycket roligare att använda "walkers" som Super Spook och Viper, än poppers som skitter pop och chug bug

Kommentera

Ta det lugnt när du jerkar Pig:en... den är lite svår i början. En annan sak som du ska tänka på som många gör fel är. Ha tålamod! kasta inte bara ut och jeka hem draget, fiska hem det... varier mycket. Prova att göra små korta jerkningar varierat med några korta ett par långsamma osv... få betet att leva!

Mitt tips inför betesval Salmo slider... har fungerat så jäkla bra för mig

lägg inte ut för mycket pengar på olika beten, märker du att ett bete inte fungerar kan det bero på att du tar hem det fel, en ny modell fiskar säkert inte bättre utan träna på de modeller du har.

Om du väljer att fiska mycket med pigen så kan jag bara tipsa dig om att byta ut orginalkrokarna för de är skit!

// Jerkfantasten

Kommentera

Ok... Alla utom piggen hade jag tänkt att börja med bara för att dom är billigast! Piggen har jag hört är svår men jag tycker det är värt att prova iaf... Några tips för lite djupare vatten?
            Vill ha båt!

Kommentera

Det är svårt att jerka på djupare vatten... men som sagt, ha inte för bråttom när du tar hem betet då du försöker på djupare vatten. Med det menar jag inte att du ska jerka mindre bara det att du låter betet sjunka och jerka med små korta ryck med spöt och inte veva hem så fort.

Helltail och Bull Dawg är väll mina tips om du vill komma ner på djupet.

Kommentera

Jerko kan du fa ner en bit. Annars gar stora piggen bra att blya precis som vanliga vobbler.

Kommentera

Kom precis hem från ett besök hos "Lundgrens", det är den ÖVERLÄGSET bästa butiken i Stockholm!! Trevlig personal och till och med de andra kunderna är trevliga!!!
                  Jag spenderar lätt mina pengar där när jag ska fylla på materialet!!
                  ALL HEDER ÅT LUNDGRENS!!
                  Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Njo med djupt vatten menar jag 3-4 meter eller nåt?
                    Vill ha båt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    372 954 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo