Shimano Bantam Curado 101B - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Bantam Curado 101B

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Bantam Curado 101B

Tjo,
    Tänkte slå till på en Shimano Bantam Curado 101B,
    Tänke fiska med vikt på drag,wobbler allt från 8-20 gram
    Frågan är ifall denna rullen är värd sina 1800:- och klarar den vikter ner till 5 gram och uppåt 20 gram utan problem?
    Finns nån som kan ge lite feedback på denna rullen så skulle detta uppskattas!

Den rullen har många nöjda användare, men den är ganska gammal. Jag skulle satsa på en Curado E5 eller E7 från staterna under $200 ink. frakt.

Kommentera

Ja. Jag vill oxå ha en lite lågprofilare multirulle för det lättare fisket!
      Köpte en Daiwa Procaster och den är bra, men lättare beten kastar man inte långt. Kommer man upp till 20gr då börjar den fungera bra.
      Jag menar det går att kasta 10 grams spinnare och 12 grams skeddrag med daiwan oxå, men man kastar inte lika långt då.
      Har hör talas om bantam shimanos och hur bra de är i de låga viktsklasser.
      Det Jag vill kunna göra med multirullen är följande:
      Jag vill kunna spinnfiska från 10grams och upp till 25 grams och lättjerka från 17 grams upp till 36 grams.
      Kan bantan i 100 klassen vara tillräcklig eller måste man satsa på bantan i 200 klassen för att klara de jerks i vikter mellan 20 och 36 grams?
      Kan den fina nya curado E7 vara rullen för mig?
      Är det någon som vet?
      Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Ja. Jag vill oxå ha en lite lågprofilare multirulle för det lättare fisket!
        Köpte en Daiwa Procaster och den är bra, men lättare beten kastar man inte långt. Kommer man upp till 20gr då börjar den fungera bra.
        Jag menar det går att kasta 10 grams spinnare och 12 grams skeddrag med daiwan oxå, men man kastar inte lika långt då.
        Har hör talas om bantam shimanos och hur bra de är i de låga viktsklasser.
        Det Jag vill kunna göra med multirullen är följande:
        Jag vill kunna spinnfiska från 10grams och upp till 25 grams och lättjerka från 17 grams upp till 36 grams.
        Kan bantan i 100 klassen vara tillräcklig eller måste man satsa på bantan i 200 klassen för att klara de jerks i vikter mellan 20 och 36 grams?
        Kan den fina nya curado E7 vara rullen för mig?
        Är det någon som vet?
        Häls /T

Att kasta lätta beten har till lika stor del med handlag och spö att göra, som med rullen. Jag kastar 10g rätt hyffat med mina Ambassadeur sports Mag (används till tyngre grejor för det mesta) men för det mesta från 5 till 30g använder jag min Pflueger President LP, Ambassader BM3600 och BM1600 båda dom senare uppraderade med bättre lager. Pfluegern kommer att bytas ur mot en lite "finare" rulle. Troligen Daiwa SOL eller Alpha, kanske Pflueger Patriarch. Curado E om den får bra omdömen på lätta beten och kommer i 6.4 utväxling.

För din del tror jag att E7 kan göra allt du vill. Om du kastar från 10g så tror jag att CiticaE är ett lika bra val och billigare

Kommentera

Ursprungligen postat av mdlarsson Visa inlägg
          För din del tror jag att E7 kan göra allt du vill. Om du kastar från 10g så tror jag att CiticaE är ett lika bra val och billigare
          Jag fick samma känsla att curado E7, efter att ha läst lite recensioner, kan vara den rulle Jag är ute efter om den klarar lätta beten bra. Citica E var Jag lite inne på oxå, men har man möjlighet att slå till en curado e7 eller e5 då går man det helt enkelt.
          Det är klart att Jag är ute efter en 1601 eller en ännu svårare att hitta 2601 i fösta hand, men man kan vänta länge tills man kan få en sån i sitt ägo.
          Ha det bra och tack /T

Kommentera

Skönheten har kommit!
            Provkastade hemma på gräsmattan. Vilken känsla!
            Den passar perfekt till min Savage Gear Lätt jerk spö.

Häls /T
            Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
            3 svar
            2 854 visningar
            0 gillar