höstfiske efter gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

höstfiske efter gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• höstfiske efter gädda

hej jag var och fiskade gädda i lördags i havet, först gången så här sent på året. sten dött överallt ,på alla bra ställen inte ens någon som föjde efter, jag provade vid land en bit ut, vikar åt alla håll ,uddar m.m .
    vattnetståndet var 20+ ca 3-4 grader varmt gråmulet vindstilla.
    brukar alltid få gädda men ej nu , någon som har en teori om hur när och var man fiskar på hösten.
    tacksam för svar

En liten detalj i det hela är att det var fullmåne i helgen. Jag har aldrig haft särskillt bra fiske efter gädda vid fullmåne. Visst har man plockat en del fisk även om månen varit full men inte alls i samma utsträckning som när månen är ny... Kolla in på www.outdoor.se/nordin - det verkar som om fiskeguiden Hans Nordin haft svårt att hitta gäddorna i också... Men när de väl hittades så högg de - de stod tydligen inte på "de vanliga" ställena...

En annan orsak kan vara att det var vindstilla. Vet inte hur du upplevt det tidigare i dina vatten men jag vill att det ska blåsa när jag fiskar gädda. "Ju jävligare väder dessto större gädda" har blivit lite av ett motto för mig, även om det skall tas med en nypa salt...
    -----------

<"))))><

Kommentera

En liten detalj i det hela är att det var fullmåne i helgen. Jag har aldrig haft särskillt bra fiske efter gädda vid fullmåne. Visst har man plockat en del fisk även om månen varit full men inte alls i samma utsträckning som när månen är ny... Kolla in på www.outdoor.se/nordin - det verkar som om fiskeguiden Hans Nordin haft svårt att hitta gäddorna i också... Men när de väl hittades så högg de - de stod tydligen inte på "de vanliga" ställena...

En annan orsak kan vara att det var vindstilla. Vet inte hur du upplevt det tidigare i dina vatten men jag vill att det ska blåsa när jag fiskar gädda. "Ju jävligare väder dessto större gädda" har blivit lite av ett motto för mig, även om det skall tas med en nypa salt...
      -----------

<"))))><

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
      1 690 svar
      371 794 visningar
      0 gillar