Storvilts popperfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storvilts popperfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Kristian Lager; Tack för gamla tider och trevliga möten! Som jag skrev: "Själv har jag aldrig varit vare sig i Ecuador eller fått bedriva Popper-fiske efter De Stora." Här är mina erfarenheter som ofta sämre än sämst! Dock bör det finnas några anledningar till att Creek Chub lite då och då plockar fram ett nytt världsrekordbete....och varför inte Knuckle-Head? Henrik Stale nämnde bara tunga fiskar och inte tonfisk eller jacks. Det skulle absolut inte förvåna mig om Henrik Stale kniper ett nytt världsrekord på en Creek Chub Knuckle-Head. Ingen vet i förväg vad en riktigt skicklig fiskare kan klara av.

Din 25,06 kilos silverblanka vinnarlax på Purelure Iron Horn H1 lördagen den 29/5 1999 under Laxcupen i Nynäshamn bekräftar bara vad jag skriver.

Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    www.trumman.com
    Knucklehead var jättebra på Jack Crevelle och Barracuda i Guinea-Bissau i våras, men är nog lite för litet för större fiskar som GT och andra större (JC och Barracuda
    går sällan över 40 kilo).
    Själv tycker jag Manns Chug-n-Spit är ett bättre bete för GT och andra stora fiskar, fast färgen lär inte stanna länge på den.
    Rapala poppers tycker jag man skall undvika, kvalitén är tyvärr undermålig.
    Popperspön hittar man nog bäst i Japan.
    Senast ändrad av Alessandro; 2008-11-22, 11:06.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Knucklehead var jättebra på Jack Crevelle och Barracuda i Guinea-Bissau i våras, men är nog lite för litet för större fiskar som GT och andra större (JC och Barracuda
      går sällan över 40 kilo).
      Själv tycker jag Manns Chug-n-Spit är ett bättre bete för GT och andra stora fiskar, fast färgen lär inte stanna länge på den.
      Rapala poppers tycker jag man skall undvika, kvalitén är tyvärr undermålig.
      Popperspön hittar man nog bäst i Japan.
      Som sagt, det är dåligt med popperspön i Sverige men det börjar ta sig...
      Föjlande finns i Sverige nu och inom kort:
      Shimano Caranx och Lesath kaibatsu (dyra men bra), Shimano Nexave game XXH (halvdåliga ringar men bra ryggrad) St. Croix Premium saltwater 76 MHF (odelat riktigt rejält popperspö) Daiwa Grandwave(kanske på gränsen för klent)
      Daiwa Powermesh Catfish (små ringar men bra ryggrad)
      Ha det!
      Kristian

Kommentera

Pastorn verkar ha varit där kolla i fotoalbumet på hans bilder och vad dom använde för grej...
        Dessutom har/hade lite grej till salu, en rulle och en spö för detta fiske.
        Senast ändrad av Alessandro; 2008-12-04, 00:20.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Här hittar du det mesta du behöver av utrustning.

Kommentera

jag körde med min penn liveliner 560 och ett fjordbuster 9 fot 50gr--180gr.det fick jag sails på 40--50kg. jacks yellowtail upp til 9kg. men när det gäller po

persfiske efter roosterfish 35kg och GT30kg. snappers på 15--20-25kg.spöet e ett 5 delt resespö. kanske i klenaste laget. fin broms på pennrullen laddad med 0.32mm flätlina

VAD TROR NI ERFARNA POPPARE

Kommentera

Tjenare Kristian.

Det var ett tag sedan( 2004 ) det var mycket som hände då båten som exploderade som tur var så var ni inte ombord utan satt på flyget på väg till Port Blair och möttes av detta meddelande.Därefter Jordbävnig på öarna coh på toppen ditt ryggskott som gjorde att du fick ligga till sängs hela fiskeveckan vilket elände. Som det kan bli,jag hade tur som fick höra talas om er på hotellet och att jag fick låna dina havsfiskegrejer jag hade tyvärr bara för dåliga grejer och det fanns ingen på ön Havelock som viss,te vad fiskerullar var för något men jag fick matcha fina GT,Barracuda,mm ett mine för livet med just dina grova gejer. Hoppas att du mår väl Kristian. Har du varit på nya båten tysken äger på Andamarerna?

Rolf Persson Markaryd
              Senast ändrad av Harmageddon; 2009-08-17, 18:03. Anledning: komp

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
              25 svar
              3 326 visningar
              0 gillar