ABU Stamina combo - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Stamina combo

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Stamina combo

Hej!

Kikar runt efter nytt/nya spön, tänkte mig ett UL spö samt ett lite större. Hittade ett ABU Stamina combo 5´6 UL 2-12g. ( http://www.fishit.com/product_info.p...689%7B9%7D2076 )

Fint pris, men frågan är om det är något att ha? Kräver inget mästerverk iofs, nybörjare som jag är. Har dock fått för mig att ABU's prylar är rätt fina. Kikade runt efter recensioner, hittade inga dock. Förslag om liknande spön tas gärna emot! Tack!

Tänkte även fråga, vad för tjockleklina skall man använda till en UL-utrustning? Tänkte använda flätlina.

Kommentera

Fungerar säkert bra med tanke på priset. Själv har jag ett RST/LF 5,6´ 1-10gr och en cardinal 801 som jag tänkte köra hårt med i år. Jag brukar använda fireline på haspel 0,10 eller 0,12

Kommentera

Ursprungligen postat av Benjamino Visa inlägg
        Tänkte även fråga, vad för tjockleklina skall man använda till en UL-utrustning? Tänkte använda flätlina.
        Jag kör 0,10 mm Fireline (3,6 kg).

Att köra UL-spö med stark lina känns meningslöst!
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Tack för svar! Är riktigt sugen på att beställa nu, mumma! Måste dock se till att allt blir rätt!

Skulle vilja ha 0.10 fireline, finns dock bara 0.12 på fishit.com
          Duger Corastrong ZOOM7 0.10 lika bra? (http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/86346) Känns som att det mest kommer bli små beten efter abborre, då passar väl 0.10 lina bättre!

Tips på lämplig tafs till UL utrustning tas gärna emot! Blir minipoppers, små wobblers och jiggar. Knytbar verkar vara det bästa, eller? Knyter man dom bara i linan och i betet då? Tack!

Kommentera

Jag använder aldrig tafs själv men en tunn knytbar är nog det bästa alternativet om du ska ha någon. Angående corastrong så har jag inte fiskat med den linan själv men jag har för mig att jag läst att den inte ska vara nåt vidare, använd sökfunktionen på sidan och se om du hittar någon info. Tjockleken på linan så tycker jag att det är knapp märkbar skillnad på 0,10 och 0,12, jag hade köpt fireline 0,12 istället för corastrong 0,10.

Kommentera

Hej!

Jag har en fråga kring ABU Stamina Combo: Den finns på fishit och det finns 4st olika modeller, vilken passar bäst på regnbågsfiske(put & take), fisk mellan 1-5kg? Tacksam för svar.
              Här är de olika modellerna:
              5,6 UL 2-12g
              7, 5-25g
              8' 8-30g
              9' 10-40g

Kommentera

Ursprungligen postat av braehn Visa inlägg
                Hej!

Jag har en fråga kring ABU Stamina Combo: Den finns på fishit och det finns 4st olika modeller, vilken passar bäst på regnbågsfiske(put & take), fisk mellan 1-5kg? Tacksam för svar.
                Här är de olika modellerna:
                5,6 UL 2-12g
                7, 5-25g
                8' 8-30g
                9' 10-40g
                Beror helt på hur stora/tunga beten du ska fiska med. 7' 5-25g eller 8' 8-30g är nog vad de flesta skulle valt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  Beror helt på hur stora/tunga beten du ska fiska med. 7' 5-25g eller 8' 8-30g är nog vad de flesta skulle valt.
                  Jag ska köra med flöte och räkor o mask på, alltså med flöte. Vilken tycker du att jag ska ha då mellan 7' 5-25g eller 8'8-30g ?

Kommentera

Ursprungligen postat av braehn Visa inlägg
                    Jag ska köra med flöte och räkor o mask på, alltså med flöte. Vilken tycker du att jag ska ha då mellan 7' 5-25g eller 8'8-30g ?
                    Beror helt på vad det är för flöte du ska köra med. Juggekula modell större så är alla dom för veka, men en bomba i 20 gram duger dom riktigt bra för.
                    Signaturer är överskattade.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 210 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B