Jerk utrustning.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk utrustning..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerk utrustning..

Hej, vill helt enkelt börja med jerk men står som ett frågetecken bland all utrustning.
    Jag har tittat upp tre set, men eftersom att jag är grön inom ämnet har jag lite problem med att bedöma kvalitén och hur prisvärda grejerna egentligen är.

Här är tre set jag är intresserad av:

1. http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/83576

2. http://nyasporting.se/ - Big Jerk Pro Set

3. http://nyasporting.se/ - Buster Jerk Set

Det jag nu framför allt undrar är hur kvaliteten skiljer sig åt mellan de två seten från http://nyasporting.se/ eftersom att prisskillnaden är så pass liten.. Sedan undrar jag också hur kvaliteten skiljer sig mellan setet på http://www.fishit.com mot seten från http://nyasporting.se/ eftersom att det är så pass mycket billigare. Ni kan gärna rekommendera om du känner till något annat bra set. Priset ska ligga runt samma som ovanstående och det är väldigt viktigt med kvalitet för mig, så gärna inget så kallat "nybörjarset"...

Det bästa kanske skulle vara att invänta Sportfiskemässan i kista och se om jag kan hitta något där, eller?

Skulle vara väldigt tacksam för svar...

Skulle vänta till mässan men om du inte kan hålla dig så besök gärna Lundgrensfiskeredskap butik
    se länk
    Titta gärna in på min fiskeblogg
    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Jag rekommenderar att köpa separata grejor. Det blir ändå inte speciellt dyrt.
      Spö: Buster stiff 150 g. Styvt och gör betena lättjobbade. Köp inget mjukare spö, blir jobbigt att få liv i betena då. Spöt är billigt och jäkligt bra. Har själv jerkfiskat i flera år och kör fortfarande med Buster stiff. Köpte ett till nyligen.

Rulle: Ambassadeur Classic Inshore! En mycket bra rulle som är riktigt slitstark och som dessutom kastar väldigt långt. Rullen är speciellt framtagen för jerkbait och har ABU's bästa kullager i båda ändar. Dessutom KarbonMatrix-slirbroms med extra stor stjärnreglage. Jag fiskar ibland med Ambassadeur Rocket Pro och faktum är att jag kastar minst lika långt med min Classic inshore. Rullen kostar lite men är värd varenda krona.

Lina: TufLine XP. En flätad lina som vunnit flera tester i USA och är rund, mjuk och mycket slitstark. Trivs bättre med den linan än Power Pro som jag körde med innan. Att TufLine dessutom är MYCKET billigare än PowerPro gör ju ingenting.

Tafs: Gör egna av entrådig titan. Finns ett jättebra material som heter Boa och tillverkas av Malin's. Se till att göra dom långa, minst 50 cm.

Beten får du välja själv eftersom det är en smaksak.
      Köper du det jag rekommenderar så blir du garanterat nöjd!
      Lycka till nu!

Kommentera

Peder!har du testat de nya jerk-it jerkarna som finns på skeppa??

Kommentera

njaa skulle skippa boa tafsen, har haft för många oförklarliga brott på den tafsen och beten på 300 spänn flyger iväg som de fått vingar.... kör på titanium tooth proof! jag har inte haft en tafs brott med den och har nog lirat med den i 3 år nu =)
          En dålig fiske dag är fortfarande bättre än en bra arbets dag!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hellström Visa inlägg
            njaa skulle skippa boa tafsen, har haft för många oförklarliga brott på den tafsen och beten på 300 spänn flyger iväg som de fått vingar.... kör på titanium tooth proof! jag har inte haft en tafs brott med den och har nog lirat med den i 3 år nu =)
            Har använt Boa i ca 4 år och aldrig haft sådana avbrott som du talar om. Men det låter ju inte bra. Vill inte låta som en besser-wisser men dom har väl inte gått av p.g.a. knutarna?
            Nu har jag inte provat Titanium Tooth Proof så det är möjligt att den är bättre.
            I gäddfeber tar dom ju en del stora gäddor och där använder dom Boa, så skit kan det ju inte vara

Kommentera

Ursprungligen postat av JimmyJigg Visa inlägg
              Peder!har du testat de nya jerk-it jerkarna som finns på skeppa??
              Tjena Jimmy! Nix, vad är det för nåt? Nåt att ha?

Kommentera

skulle besökt lundgrens om jag var du.Ett tips är att köpa ett spö som tar beten upp till 200g direkt så slipper du vara begränsad vilka bete du ska välja sen.Boa har jag inte använt själv men en kompis till mig fick några skumma tafsbrott och det var inte i knutarna utan mitt på tafsen gick den av och har hört flera som haft samma problem.

Kommentera

Boan går tydligen lätt av om de blir veck på tafsen, men det blir inte veck så lätt imed det är titan.
                  Man får kolla ganska ofta helt enkelt.

Kommentera

Då får jag helt enkelt ta till mig av era och era vänners erfarenheter! Skall prova Titanium Tooth Proof nästa gång! Någon som vet om den också är entrådig som Boan?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 868 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57