Gäddspinnfluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspinnfluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hasse69
    replied
    Buster. Dom såg grymma ut förutom Brass flugan. haha

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    Hej
    Jag tycker inte att man skall förtynga gäddflugorna utan ser det som ett bete man kan fiska långsamt väldigt grunt. Vill man ner på djupet gör sig en jigg bättre. Vi på BIOS kommer introducera gäddflugor på sportfiskemässan i sthlm och där kommer det finnas butiker som säljer dessa. Här är en länk till våra flugor dessa på bild är gjorda i kanin men de som kommer att säljas är gjorda i räv för att helt enkelt vara top of the line :-)

Lämna en kommentar:

• eitan
    replied
    Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
    Testa att klämma på en kluven blyhagel runt 2 gr på tafsen fungerar för mig alla fall
    tack for tipsen, verkar bra.
    jag fiskade som sagt i strömmande vatten o då behövde jag lite tyngd.

Lämna en kommentar:

• mascot
    replied
    Testa er fram! Kluven blyhagel på främre, bakre delen av flugan, på främre delen av tafsen, respektive bakre. Alla dessa olika sätt ger vitt skilda resultat.. www.exclusivebaits.se gör fina flugor men finns andra duktiga också..

Lämna en kommentar:

• Max Vallius
    replied
    Japp men i bland så kanske situationen kräver att man behöver fiska djubare och då är kluven blyhagel enkel sak att använda sig av

Testa

Lämna en kommentar:

• Bigfisher
    replied
    Meningen med spinnflugor är väll att de ska sväva och så att de går att fiska hem extremt långsamt?

Lämna en kommentar:

• Max Vallius
    replied
    Ursprungligen postat av eitan Visa inlägg
    tack för bra info, länk och inspiration!
    jag har köpt den från lundgrens och den funkar bra. har dock satt en xtra krok för att den ska sjunka lite snabbare(tog väldigit lång tid för den att sjunka, jag fiskade i strömande vatten) och såg hur en gädda missar 5 gånger innan jag lyckas kroka den...
    Testa att klämma på en kluven blyhagel runt 2 gr på tafsen fungerar för mig alla fall

Lämna en kommentar:

• eitan
    replied
    tack för bra info, länk och inspiration!
    jag har köpt den från lundgrens och den funkar bra. har dock satt en xtra krok för att den ska sjunka lite snabbare(tog väldigit lång tid för den att sjunka, jag fiskade i strömande vatten) och såg hur en gädda missar 5 gånger innan jag lyckas kroka den...

Lämna en kommentar:

• fraske
    replied

Använt mig av den bindbeskrivningen. Hjälpte mig väldigt mycket då jag aldrig bundit flugor!

Lämna en kommentar:

• Sg
    replied
    Ursprungligen postat av krizz Visa inlägg
    Lindar ni bara stripsen på tuben och limmar? Prövade detta och tycker det ser glest ut.Hur får man flugorna tjocka och fylliga? Har ingen större erfarenhet av flugbindning. I vilket läge behöver man linda med tråd om man nu ändå limmar???
    Se till att du köper rätt sorts zonkerstripes. Dom du ska linda runt kroken/tuben är lämpligast Xcut. (crosscut) zonkerstripes.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
25 svar
3 337 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Chrispenborn  
Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02