Allround multirulle.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allround multirulle..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Allround multirulle..

Tänkte höra mig för om lite tips på en multirulle som skalla klara kastvikter från 5 gram till 30-40 gram. Skall använda den till aborrspinn, lättare ytbeten/poppers, lättare gäddspinn och till havsöring.

Gärna en ambassadeur..

Tack på förhand razz!

Så lågt som 5 gram är lite lurigt. De flesta "standard out of the box" Ambor har lite svårt att gå så lågt. Möjligen om du får tag på en Record 50/51:a (tillverkas inte längre men finns kvar hos många handlare). Annat alternativ är en av de nytillverkade klassiska 1500C/2500C som bjuds ut här och där, bla på Tradera finns flera st just nu. Om du köper till rulltrim funkar det ypperligt med vilken Amba som helst av 5000-storlek. Dock krävs alltid bra teknik för att kasta beten under 10g med multirulle, oberoende av vilken modell man har

Lågprofilare tar jag inte upp eftersom jag inte räknar dessa som "riktiga" Ambassadeurer

Utanför Ambassadeurträsket kan jag varmt rekommendera Daiwa Luna 203 eller 253

Ha'de / Matti
    Senast ändrad av Långåmjukis; 2009-04-17, 13:49.
    Medlem i GGG-U
    Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

Razz det finns gott om rullar som kan passa dig, fast från 7 gram och uppåt. Det som kan vara ett problem är priset, vissa kan vara väldigt dyra.
      Av egen erfarenhet kan jag säga att det lönar inte sig att köpa för billiga rullar heller, för att dessa håller inte längre.
      Häls /T

Kommentera

ambassadeur pro rocket i 4500 storleken kanske kan vara nått? Har själv 5500 storleken och är mycket nöjd. Har sett att 2008 års modell reas ut för 700 spänn på flera ställen. ett riktigt kap. Trimmar du den sedan med ut grejer tror jag tu kan få iväg riktigt lätta beten, men själv använder jag bara min till 50g+ beten och kör haspel till finliret.

Kommentera

Vad är priset för en UT trimmad ambassadeur pro rocket i 4500/5500?

Hur står sig en C3?

Skall tilläggas att jag är vänstervevad..

Vill ha en rulle som håller och inte rasar efter ett tag..
          Senast ändrad av razz; 2009-04-17, 16:29. Anledning: fel info.

Kommentera

UT trimmar bara1500 o 2500 o 5500 o 6500 storlekar.....gå in på www.utreel.com o titta på hans sida där står priser o sånt.....o dom rullarna håller garanterat......
            Senast ändrad av Linkan81; 2009-04-17, 17:01.

Kommentera

Ursprungligen postat av razz Visa inlägg
              Vad är priset för en UT trimmad ambassadeur pro rocket i 4500/5500?

Hur står sig en C3?

Skall tilläggas att jag är vänstervevad..

Vill ha en rulle som håller och inte rasar efter ett tag..
              5501 C3:a som du slänger på ett UT-trim kallat "Reel Performance" på....sen har du en perfekt rulle för dina behov. Lika gärna kan du välja en Pro Rocket 5501 och slänga på samma trim, den är ännu mer robust, men blir dyrare. Att du vill ha vänstervevat gör det lite dyrare att välja Pro Rocket. Högervevade 2008:or finns massor kvar hos handlarna till billigt pris, men inte vänstervevade. Vill du ha en Amba som funkar skapligt till dina behov "out of the box" rekommenderar jag Record No.51.

4500-modellerna finns det som sagt inga trimprylar till (förutom kullagrat mellanhjul). Vissa hävdar också att dessa rullar har en inbyggd resonans som gör att de funkar sämre än tex 5500-modellerna. Spolbredd i förhållande till diameter och andra komponenter gör tydligen att allt inte "lirar ihop" som det skall...en multirulle är som ett musikinstrument...allt skall stämma för att de skall vara optimala

mvh / Matti
              Medlem i GGG-U
              Griniga Gamla Gubbar - Ungdomssektionen

Kommentera

rulle

kolla in nån av revo modellerna klarar låga kastvikter riktigt bra tycker jag. har en revo sx som jag är mycket nöjd med.

Kommentera

Det enda du behöver, UT.Amb.25
                  Bonefish 3g spinnare. Tarpon 80lbs 18g Spöket
                  Bifogade filer

Kommentera

hehe snyggt det patrik då måste grejorna fått jobba höll guideline spöet eller.....hur långt tid tog d o få upp tarponen???

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
                    51 svar
                    6 338 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg MathiasJK  
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08