Sufix Performance Braid färgar av sig ?!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sufix Performance Braid färgar av sig ?!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sufix Performance Braid färgar av sig ?!?

Har alltid kört med grön 0.36 Sufix Performance Braid (SPB) och aldrig varit med att den färgat av sig förut. Iår införskaffade jag med en ny rulle, en Abu Amb Record 51 och min C4 får agera back-up. Köpte ny SPB och spolade på. 5min efter att ha fiskat med den nya linan så var handen helt grön! Detta är dock inte problemet utan att den även förgat av sig på rullen! Recorden har ljusgrått gummi (tumtangent bla) som nu blivit missfärgad. Givetvis inget som på verkar hur rullen agerar men jag tycker det är störande.
    Någon mer som varit med om att SPB färgar av sig? Som sagt, har haft 3st omgångar med SPB (grön) tidigare och ingen har färgat av sig tidigare. Har dom nytt material i sina linor from iår?

Såg precis att det fanns en egen avdelning/tråd för flätlinor. Har lagt en post där. Modertator kan ta bort denna.

Kommentera

Personligen tycker jag att linonr som färgar av sig blir bättre när all färg har lossnat! (Y) bara köra på!

Kommentera

Kanske inte just för att färgen släpper, men när "coatingen" släpper så blir den grymt skön. Som sagt, har haft denna lina tidigare och aldrig varit med om att den färgar av sig på händer, kläder eller rulle.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
        23 svar
        4 263 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg Peter B
        av Peter B