Originally posted by Holm
jaså det är så det är! jag trodde rebel va ett billigt plagiat! då tackar man för den infon!
mvh/Jon
jaså det är så det är! jag trodde rebel va ett billigt plagiat! då tackar man för den infon!
mvh/Jon
Samtidigt försvann ju också Heddons färger på Hi-Lo.
Färger som XRY, XBW, XRS m.fl.
Dessa färger kan idag fortfarande ses på Heddonoriginal som t.ex Zara Spook.
För de som inte visste det, så är Rebel ett av de mest sålda wobblermärkena i USA. Betydligt större än t.ex Bomber som är mer känt här.
Personliga favvar från Rebel för mig är både Tracdown modellerna S30 o S40 (Sjunkande Killer) och F40 som är en av de absolut grymaste eftersommarbeten för t.ex det snabba fisket på fladerna i skärgården. Fiskas bäst med "Svep o stopp" metoden. Under 80-talet var F40 och även numera försvunna 36 grammaren (Minns inte modellnamnet) en av de beten som sopade upp dom där 50-60 gäddorna om dagen där ute.
Grymt bete som tyvärr oförtjänt glömts bort.
Windcheater är en annan grymt bra allroundwobbler. Den stora modellen för gäddan, och den mindre för både gädda, gös och havsöring. Windcheater är dessutom av så grym kvalitet. Ursprungligen gjord för big-gamefisket. Man kan hoppa på den utan att den pajjar och kastar mycket bra dessutom.
En annan bortglömd Rebel är ju även Jawbreaker. Den där ledade saken av hårdgummi med bukkroken monterad i en kullagerlekande.
Nog om detta.
Kommentera