Segt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Segt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Segt

Har varit ute och vertikalat idag ett 7tim pass inte ett hugg, ett pass förra veckan 6tim 1 hugg, undra om det är vattenståndet som spelar in det är väldigt högt vatten. I sjön jag fiskar har jag inte gått bom en enda gång innan dessa pass är det fler som har det segt nu????

Ursprungligen postat av degen76 Visa inlägg
    Har varit ute och vertikalat idag ett 7tim pass inte ett hugg, ett pass förra veckan 6tim 1 hugg, undra om det är vattenståndet som spelar in det är väldigt högt vatten. I sjön jag fiskar har jag inte gått bom en enda gång innan dessa pass är det fler som har det segt nu????
    körde lite vj i måndags, inte ett hugg så jag bytte till fireball med mört vilket slutade med 5 gösar och och lika mång missade hugg. den största vägde drygt 5 kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av degen76 Visa inlägg
      Dom är ruggit försiktiga iaf...va ute 11-19 (betesfiskeinräknat)vart 7st 1,8 på top tappade dubbelt så mycket.... dom var på och puffade men vägrade ta riktigt...

Första drifterna över ett område gav maaasssor av småhugg och puffar tillslut satte jag på en levande mört och tillslut knep det på en gös men dom fortsatte med småknuffa... 2 timmar senare med lite vind på området så slog det om och vi plockade gös igen. Dom är ruggit kinkiga tydligen testa och byt metod om och om igen tillslut måste dom komma igång

Glöm ej att kolla knutarna, missade en fet idag pgr av dålig knut, första gången och förhoppningsvis sista -.- .

Kommentera

Bara undrar.. Är det verkligen en effektiv fiskemetod när det är varmt i vattnet?

Kommentera

Ruskigt segt nu,va på kolsnaren o vertikala för första gången i förra veckan det vart 3 mini gös + 3 sjövargar på 3tim.Hörde med några lokala förmågor 3 olika båtar som hade kammat 0.Det märkliga va att svågern fiska i en annan sjö samma dag o drog 22 på 2tim!

Kommentera

Ja segt var det, men ska ut imorgon igen å då............ Jä-lar............ hoppas jag =)

Kommentera

Det gick skitdåligt på Östra Hjälmaren igår med.
              En liten gös på 350g och en lika stor gädda.

Men jag kan ialf skylla på vädret, det var riktigt svårt att vertikala 7timmar i 1m vågor.
              Jag mår lite illa fortfarande.

Kommentera

Fortfarande segt? var ute igår och gjorde en fiskekorvgrillningsvampplockningstur med farsan men med endast 3 gösar och 2 abborrar och flera hugg...samtliga gösar var krokade ytligt dom vägrade totalt inte ens levande funkade....nåja fick iaf en påse med kantareller med oss hem

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                23 svar
                4 210 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Peter B
                av Peter B