Handledsskydd till jerkfiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Handledsskydd till jerkfiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Handledsskydd till jerkfiske!

Tjena, har börjat få ont i handleden efter att jag varit ute och jerkat. Igår var jag ute och jerkade 10 timmar i sträck och efter det hade jag så ont i handleden så kunde inte jerka mer! Fick en spricka i handleden för några år sedan när jag spelade hockey, vet ej om det kan bero på det med.

Så jag undrar om det är någon som vet vad man kan göra åt detta? Någon som vet om det finns något handleds skydd eller liknande att köpa?

tack på förhand
    /Anton

kan känna igen det, det finns nog inga speciella handledsskydd men det finns ju alla möjliga andra för olika åkommor.. prova med en vanlig stödbinda nästa gång o se om det hjälper, gör det det så går det säkert o hitta nått på apoteket eller dyligt..

hittar du inget så lär det ju gå o klippa till en neoprenhandske eller nått som stöd.. tex en för liten handske.

blev det något efter 10 timmar på sjön?
    [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Man behöver inte hålla runt rullen ! Mycket skonsammare att hålla runt handtaget framför rullen och man får grymma mothugg. Men många står och tokjerkar och påfrestar sina handleder enormt.

Kommentera

Har du nån bowlingklubb i närheten, finns många olika handledsskydd för bowling. Och dom brukar vara riktigt stadiga.

Mvh Stefan
        Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Ta med ett spinnspö och kör lite spinn ibland...

Kommentera

Ursprungligen postat av akroon Visa inlägg
            Tjena, har börjat få ont i handleden efter att jag varit ute och jerkat. Igår var jag ute och jerkade 10 timmar i sträck och efter det hade jag så ont i handleden så kunde inte jerka mer! Fick en spricka i handleden för några år sedan när jag spelade hockey, vet ej om det kan bero på det med.

Så jag undrar om det är någon som vet vad man kan göra åt detta? Någon som vet om det finns något handleds skydd eller liknande att köpa?

tack på förhand
            /Anton

Du skulle behöva studera Bernhad en av gubbarna i våran fiskeklubb han sitter å Jerkar . Det kan se lite roligt ut men tar en jävla massa fisk , så man behöver nog inte rycka för kung å fosterland som bunus håller IAR lagret längre .

/Fredrik

Kommentera

efter att har brutit handen körde jag med enseglar handske ,storlek förliten,med avklippta fingrar från CLAES OLSSON, dom hette akvatex, nånting,grymt bra stöd,nu kör jag alltid med dom,vid jörk

Kommentera

Har haft en trasslig handled i flera år. Har tre råd att ge dig:

#1, prata med arbetsterapeut/sjukgymnast, de kan remittera en "ortos" till din handled. Den avlastar vid vissa rörelser och ger stöd vid andra. Finns en hel uppsjö olika. Jag har fått mina skräddarsydda för att de ska passa mitt ändamål.

#2, Lär dig att fiska med handen framför rullen och ha spöbutten i armhålan. Kör så när jag blir trött i handleden. (Jag upplever en trötthet i handleden innan smärtan kommer, så då är det bara fram med handen och in med butten i armhålan.)

#3, Sluta plåga kroppen med tunga beten. Testa beten som inte går så tungt i vattnet.

Hoppas det löser sig med din handled. Jag fick t o m akupunktur ett tag för att bli av med den värsta smärtan. Har hjälpt mig bra. Sen säger du att du kört ett pass på runt tio timmar. Det blir ju en retning i handleden vid såpass långa pass. Då är det nog bättre att köra aktiv jerk i säg 30 minuter. För att sen kanske köra "vanligt" spinn i 30 minuter. Så du låter handleden få lite vila.

Lycka till!
                Senast ändrad av birkan; 2009-07-29, 22:20.
                ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Kände också av lite av detsamma innan jag skaffade en lågprofilrulle. Mindre att greppa runt liksom...

Kommentera

Tack för svaren!

MVF: 3 gäddor blev det, största på 6kg i blekinge, kasst som fan.

Får ta och pröva hålla framför rullen och spinnfiska lite ibland med.

Kanske borde pröva någon sådan? Vad tror ni om dom?

/Anton

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 250 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B