Busters Stiff / Ambassadeur 5501 C3 - bra? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Busters Stiff / Ambassadeur 5501 C3 - bra?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Busters Stiff / Ambassadeur 5501 C3 - bra?

Tjena alla goa fiskare, som van spinnfiskare har jag nu gett mig in i jerkvärlden.
    Beställde alldeles nys ett jerkbaitset innehållande:

- Spö: Busters Stiff
    - Rulle: Ambassadeur 5501 C3
    - Lina: Strike Wire Extreme

Min fråga är nu om detta är något att ha?
    Jag är ju somsagt nybörjare inom jerk, så jag undrar bara om jag har gjort ett bra köp?

Jo då det är ett riktigt bra nybörjar set, men du kanske skulle ha kollat det innan du köpte det?
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
      Jo då det är ett riktigt bra nybörjar set, men du kanske skulle ha kollat det innan du köpte det?

Jo asså jag har kollat runt på många olika jerkset nu alltså, å detta har verkat vara ett prisvärt set som är bra för en nybörjare :P
      Hur tunga beten kan jag fiska med tror du?

Kommentera

Hade också ett exakt lika dant första set, det funkar hur bra som helst!
        Du kan ju kasta beten upp till 200g om du tar det försiktigt, men de e ju gjort för 150g som de står på

Kommentera

Ursprungligen postat av mp Visa inlägg
          Hade också ett exakt lika dant första set, det funkar hur bra som helst!
          Du kan ju kasta beten upp till 200g om du tar det försiktigt, men de e ju gjort för 150g som de står på
          Nämen de låter ju superbra, men nu i början blir de nog lite hederliga Buster å så..Fiskat lite med buster innan fast på haspel då.

Kommentera

Helt rätt, jag tror nästan alla jerkfiskare har haft ett BFT stiff, perfekt förstaspö! Vad gäller rullen så har jag aldrig äget en sådan själv, däremot har jag fiskat med dem och har vänner som lovordar dem!

Så du har gjort ett bra köp! Tänk på att vårda rullen om du fiskar i bräckt vatten, det tjänar du på i längden! Eller ja vårda den oavsett

Skitfiske!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
              Helt rätt, jag tror nästan alla jerkfiskare har haft ett BFT stiff, perfekt förstaspö! Vad gäller rullen så har jag aldrig äget en sådan själv, däremot har jag fiskat med dem och har vänner som lovordar dem!

Så du har gjort ett bra köp! Tänk på att vårda rullen om du fiskar i bräckt vatten, det tjänar du på i längden! Eller ja vårda den oavsett

Skitfiske!
              Tack för tipsen, några bra tips på hur jag ska vårda rullen? Å kanske några bra tips på beten å köra i början, har ju kört ganska mkt buster på haspel å den gillar jag rejält så jag lär ju köpa ett par till sådana, men typ bandit elr pig elr nått? TIPSA TIPSA TIPSA <3

Kommentera

Tjo!

Sök lite i forumet, man jag gillar Manta, Hellhound, Big Bandit, Smuttly Dog, SvartZonker Mct... Men hade nog börjat med en Hellhound!

Vad gäller vården så kan du kika lite under artiklar där wreckbender har gjort en fin genomgång av en rulle!

Skitfiske!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Började jerka för lite drygt en vecka sedan, köpte en revo toro och ett buster stiff samt en Big Bandit (skitmörten, suspending) och en Buster Jerk (hot pike). Banditen är totalt sönderäten redan.. har levererat x antal gäddor mellan 5-6 kg redan. Ingen gammelgädda än thou. Eftersom den funkat så jävla bra har jag knappt använt vanliga bustern. Gav den en chans idag dock, och fick jordens hugg. Fick tyvärr aldrig fiskjäveln till ytan. Vad vill jag säga? Jo, inhandla en Bandit! Lättjerkad och effektiiiiiiiv!

Kommentera

Hade c3 som första jerkrulle med(har kvar den, är fortf under 1 år gammal) funkar kanonbra speciellt nu till höst/vinter/vårfisket då den lägre utväxlingen passar bra, ska du fiska från land nu i höst se till att skaffa en Big Bandit shallow i brown tiger, det betet som levererade överlägset bäst för mig förra hösten i kalmarområdet. Men även ett lite mer oväntat bete var grymt, Rapalas Glidin Rap i silver! fick min första jerkgädda på den precis vid lindöskolan och den leverarade bra hela hösten!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    375 658 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo