Shimano Cardiff - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Cardiff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Cardiff

Hej!
    Har själv aldrig provat att fiska med jerkbait, men vill gärna prova det som omväxling till mitt vanliga spinnfiske. Har hitatt ett "paket"; Rulle: Shimano Cardiff, Spö: Shimano Beast Master ca 6". cx 50-100g- Påspolad flätlina på rullen. Detta kostar strax över 2000 kr. Priset kanske inte är så viktigt, utan mer om det är bra grejer. Kan som sagt inget om jerkfiske. Har BeastMaster som haspelspö och är grymt nöjd med det. Shimano rullar allmänt är också riktigt bra anser jag. Funkar detta som "nybörjar kit"?

amb

finns fina ambassadeur sätt som är bättre ska du betala 2000 kr så lägg de på en amb rulle i stället . tycker bara att en shimano cardiff betalar du tyvär bara mycket för märket .
    I Don't Give a F*ck who your father is..... Don't walk on the water wile i'm FISHINGsigpic

Rullknäckarn Min Fiske Guru !

Kommentera

Har kört Cardiff drygt ett år är supernjd med rullen
      kastar långt samt bra broms
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Jag gillar att fiska med cardiff, sitter lite lägre än en ambassadeur så man får ett skönare grepp. Jag har fiskat både med corvalus och cardiff och ingen har gått sönder.

Kommentera

Ursprungligen postat av Knocke Visa inlägg
          Hej!
          Har själv aldrig provat att fiska med jerkbait, men vill gärna prova det som omväxling till mitt vanliga spinnfiske. Har hitatt ett "paket"; Rulle: Shimano Cardiff, Spö: Shimano Beast Master ca 6". cx 50-100g- Påspolad flätlina på rullen. Detta kostar strax över 2000 kr. Priset kanske inte är så viktigt, utan mer om det är bra grejer. Kan som sagt inget om jerkfiske. Har BeastMaster som haspelspö och är grymt nöjd med det. Shimano rullar allmänt är också riktigt bra anser jag. Funkar detta som "nybörjar kit"?
          Jag jerkar själv med en Cardiff 401 bland annat, 401:an har synkad linspridare till skillnad från 301:an och detta kan väl påverka kastlängd lite skulle jag tro, 401:an är ju lite större men funkar bra för mig som har händer av den lite större storleken. Hållbarheten och kastlängd har varit utmärkt sedan dag ett, har funkat jättebra för mig, kastar visserligen inte monsterbeten på 120 gram men runt 80-100 gram har det funkat och hållit.

Kommentera

Cardiffen är en skön rulle inget snack om saken, passar mig fint .. kör den dock till lite lättare jerk, annars en 5001 tgc till de grövre sakerna.

Kommentera

Använder cardiff 301A. första gången jag skulle byta spole gick skruven av när jag skulle skruva ihop rullen. Tog inte alls i mkt så blir lite skeptisk till kvalitén. Men tycker den kastar riktigt bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
              1 690 svar
              375 129 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg TiSo
              av TiSo