tappar på zara spook - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tappar på zara spook

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tappar på zara spook

Nu e de så att jag har införskaffat mig lite ytbeten och varit ute och fiskat lite.
    Har kört lite med heddon lucky13 och zara spook och båda har gett grym utdelning. Men problemet är att gäddan missar betet helt och hållet många gånger. Är detta vanligt och vad kan man göra för att få dem på kroken?

För övrigt kan jag rekomendera att köra ytbeten, grymt kul fiskesätt!

Riktigt kul fiskesätt, speciellt när de hugger vid båtkanten. Det händer ganska ofta att gäddan missar betet, när jag fiskar med ytbeten efter gädda brukar jag pausa betet ganska ofta. Tycker personligen att man missar färre fiskar då. Det gäller också att inte vara för snabb med mothugget, vänta med det tills du känner fisken annars är det lätt hänt att man drar iväg betet från fisken vilket kan göra att den missar betet.
    Pike Vobiscum

Kommentera

Har haft samma problem med min zara super spook, en sak som man skulle kunna göra är att ta två stora krokar istället för tre små och lägga till en extra fjäderring på den främre kroken (har ej testat det själv så jag vet inte hur det kommer att påverka gången på betet).
      Hade samma problem med en popper och satte dit två större krokar sedan dess har jag inte haft något problem med krokningen.
      Vid fiske efter abborre rekommenderar jag mycket spinnstopp så att de hinner komma ikapp betet medan jag inte tycker det spelar någon större roll om en gädda missar eftersom de ändå ofta är gaska små och det är värt att missa några gäddor bara för att se dem hoppa 1m upp i luften

Kommentera

Ursprungligen postat av dillinja Visa inlägg
        Riktigt kul fiskesätt, speciellt när de hugger vid båtkanten. Det händer ganska ofta att gäddan missar betet, när jag fiskar med ytbeten efter gädda brukar jag pausa betet ganska ofta. Tycker personligen att man missar färre fiskar då. Det gäller också att inte vara för snabb med mothugget, vänta med det tills du känner fisken annars är det lätt hänt att man drar iväg betet från fisken vilket kan göra att den missar betet.
        Verkar vettigt med flera spinnstop, ska testa detta nästa gång jag är ute. Återkommer med resultat

Kommentera

Vad gör du för färger på Spook?

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
            Vad gör du för färger på Spook?
            just för tillfället har jag en grön, gul, orange och svartprickig typ, vet inte vad färgen kallas.
            Har också en zara puppy i svart, silver och röd.

Kommentera

Abborr och gäddfiske på ytan är barnsligt kul. När abborrarna börjar klättra uppåt kilot är det extra skoj! Vi har haft överlägset bäst abborrfiske på den lite större Heddon Super Spook som är hela 12,5 cm lång om jag inte minns fel. De mindre Zara Spook och jr har inte gett alls samma utdelning. Jag tror det är så enkelt att den större lever om mer och utvecklar större vibrationer osv. En kompis har fått abborre på Magnum Spooken som är 18 cm! Denna är f.ö en riktig killer på gädda speciellt på våren.

Testa att dra på en stor dunkrok längst bak. Jag brukar också ta bort den främre kroken då de hänger sig mindre då. Tycker den krokar lika bra för det.

Happy spooking.
              Min blogg

Kommentera

Var ute och fiska nu, körde med 3 olika ytbeten, fick hugg efter alla, men INGEN krokades. Mycket störande. 3ggr var hela fisken ovanför ytan.

Varför är det såhär? Körde med väldigt mycket spinnstopp och långa, men det blåste storm

Kommentera

Tror det kan ha med att ljuset bryts genom ytan och det blir svårare för gäddan att bedömma avstånd och riktning
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
                    Tror det kan ha med att ljuset bryts genom ytan och det blir svårare för gäddan att bedömma avstånd och riktning
                    det kan du nog ha rätt i. får fortsätta nöta med poppers

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 874 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta