Gösfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gösfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gösfiske

Någon som kan ge några tips om hur man bedriver ett effektivt Gösfiske?

Har läst om att man kan fästa ett päronsänkt en meter framför draget för att få ner den ett par meter. Är det någon här inne som använder sig av den här metoden?
    Några andra tips på heta wobblers osv?

mvh

//micke

Amen snälla det måste finns 100 sånna här trådar. Jaja jag har trollat en del gös så nu ska du få några tips.

Att kör amed päronsänke funkar men är inte hållbart om du ska köra 8spön och fiska dag när dom finns på djupet. Men du ska ha det kanske 2meter framför betet så att du inte tar sönder wobblerns gång. Då funkar det bättre att kör wobblern på upphänger på huvudlina och ett slangsänke på huvudlina som du skarvar med en brott lian iaf du skulle dra fast sänket i botten. På så sätt kan du sätta upphängaren på valfritt fiskedjup över botten. Nackel delen är att det är inte något vidare lätt att kasta utan ska släpas direkt bakom båten så att inget trassel inträffar.

Skaffa riggar om du ska bli seriös annars djupparavaner skaffa ett par spö hållare och yellowbirds för att sprida dina beten. Köra sakta mitt på dagen och då menar jag sakt. Wobbler som turus oku bomber och husky samt nilsmaster samt ripplin funkar bra. Färgglatt brukar man säga är bra man det beror mest på siktdjupet i vattnet samt hur bra betet hörs under vattnet. Jag ber dig att kolla i alla andra trådar samt att du tar en titt i nästa FJ så kommer du kanske att bli lite klokare. Nått som känns mycket hett som jag ännu inte testat men ska är att köra den lilla AD med ett sill tackel på riggarna eller BTM bouncing
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Jag är medveten om att man kan söka på gamla trådar, men tack ändå!

Ok...Tack för tipset. Kör bara med 1 spö då jag tycker att 8 spön inte har någonting med sportfiske att göra, så då funkar det nog utmärkt med päronsänke =)

Tack för betestipsen =)... Bottom bouncer har jag kört lite på Abborre med bra resultat, så det är väl bara att öka betesfiskstorleken lite =)..

Kommentera

om jag hade varit du så hade jag köpt 3st spö hållare så att du kan köra ett spö på varsin sida o m b¨åten och ett rakt bak så har du lite större chans och så är super smidigt om du ska slow trolla på sena kvällar vilket e super effektivt för gös.

Kommentera

ett litet tips:
          nar du anvander ett paronsanke, sa e det basta sattet att knyta fast den pa linan (enligt mig) med ett gummiband, ta ett gummiband och tra igenom sanket, dra igenom ca halva gummibandet och tra den anden som ar igenom genom den andra anden av gummibandet sa att det far faste!
          sen satter du gummibandet mot linan och trar sanket genom gummibandet igen men tank pa att du maste ha linan runt om, hoppas du forstar det e valdigt simpelt, sen har du sanket rellativt glidande pa linan sa att du kan sjustera langden mellan sanke och bete, sen e det aven valdigt ankelt att byta till storre/mindre sanke

lycka till
          Bodybuilding och specimenfiske Is The Shit!!!

Kommentera

Hej Ramon
            Om du tänkte trolla på kvällstid tycker jag att att en djupgående vobblerräcker så slipper du gummiband o sänken.
            Tycker själv att Bomber 25A är bäst där jag fiskar.
            Sponsor: tigern

Kommentera

tack för tipsen grabbar. Det där med gummibandet låter som en snabb och enkel lösning! Djupgåendem wobbler är ju också ett alternativ =)

Kommentera

Originally posted by bålgetingen
                Hej Ramon
                Om du tänkte trolla på kvällstid tycker jag att att en djupgående vobblerräcker så slipper du gummiband o sänken.
                Tycker själv att Bomber 25A är bäst där jag fiskar.
                MM men en djup gående wobbler när fisken går upp ifrån botten o jagar aktivt på 2-3m djup? visst i stööre sjöar med stora djup. Men som sagt en tumregel inom gösfiske: fiska djupt dag och mellanskikt på gryning, skymning och natten.

Kommentera

Är det möjligt att du kommer att fiska gös i Karlstad trakten?
                  Vill du byta tips i så fall?

Kommentera

Om du frågar mig? Så bor jag ju tillfälligt o forshaga där jag pluggar på sportfiskeakademin. Och vår fisket och hösty fisket efter gös blir därmed förlagt här uppe annars håller jag mig hemma till sveriges hetaste gös-område dvs småland.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57
                    25 svar
                    3 327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Chrispenborn