Fiske efter asp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske efter asp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske efter asp

Har under en längre tid nu funderat på att göra en satsning på aspfiske då jag har hört att det ska finnas en rätt bra bestånd av asp här i Ekoln.
    Dock så har jag ingen vidare koll på vad som gäller när man ska fiska efter asp så därför tänkte jag höra om det är någon här som har koll på detta spännande fiske.
    Skulle väldigt gärna ta emot tips på vart man ska fiska, när man ska fiska och vilka beten som är hetast.
    Vet att aspen är fredad just nu men hade tänkt att testa i sommar som jag har hört är den bästa perisoden för asp.

Tacksam för all hjälp!
    Mvh
    Benjamin

Asp är jävligt kul att fiska dom hugger nästan på vad som helst jag själv har fått mest på skeddrag jigg osv men det roligaste är ju helt klart att ta dom på popper!

Kommentera

Jag fick en förra sommaren.
      Fick den på en Abu Reflex<33
      http://knottbitefishing.blogspot.com

Kommentera

Havsöringsdrag intagna i turbofart och snabbt fiskade mindre ytbeten funkar jäkligt bra här i Tidan under sommar och höst.

Kommentera

så här har det varit för mig där jag fiskar, på sommarn jagar aspen för fullt i ytan och är ganska svårt att få intresserade av ens eget drag men det går ju såklart, sen när det börjar bli höst och kallare däremot jagar dom inte alls lika mycket i ytan men är enklare att få på och det är då jag fått mina största aspar, så är det för mig iaf men det är ju helt klart roligast på högsommarn när asparna blir galna o spränger ytan hela tiden

Kommentera

Tjena! Jag fiskar själv mycket på Ekoln. Leta efter ytjagande asp på sommaren, ganska lätt att hitta om det e lite vind, ofta pelagiskt. Släng på en popper och veva utav helvete! Eller mitt favoritdrag för asp, relex spinnaren gärna en orange. Det går stor asp i ekoln så tänk på att ha bra grejjer!

Kommentera

Ursprungligen postat av Minken666 Visa inlägg
              Tjena! Jag fiskar själv mycket på Ekoln. Leta efter ytjagande asp på sommaren, ganska lätt att hitta om det e lite vind, ofta pelagiskt. Släng på en popper och veva utav helvete! Eller mitt favoritdrag för asp, relex spinnaren gärna en orange. Det går stor asp i ekoln så tänk på att ha bra grejjer!

Tackar för tipset!
              Så att tänka på är att ha ganska bra fart på grejer med andra ord? På vilka platser ska man söka aspen då? Friliggande grynnor eller vad är det som gäller?
              Vilken tid på dygnet är bäst?

Är som sagt väldigt tacksam för all hjälp.

Kommentera

på sommarkvällarna brukar dom va igång som mest i ytan

Kommentera

har sätt att salmo har tagit fram en wobbler just för asp fiske, ska gå strax under ytan

Kommentera

Så med andra ord är det ytgående wobblers som gäller under sommarkvällarna som gäller för att fånga asp?
                    Men är det ute på frivattnet man hittar aspen eller finns de även inne i grundare vikar, åmynningar etc?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                    23 svar
                    4 202 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B