Storm Naturistic Wildeye - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Storm Naturistic Wildeye

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Storm Naturistic Wildeye

Har någon provat Storms nya Naturistic Wildeye jiggar än? De ser lovande ut tycker jag, jag gillar de vanliga Wildeye men dessa ser ju mycket mer naturtrogna ut. Har inte provat själv än eftersom mina lokala handlare inte fått hem dem än (plus att min fiskesäsong inte börjat än), men i katalogen såg de klart bra ut. Ska nog inhandla mört och abborrmodellen själv, möjligen gäddan med. Synpunkter på denna jigg?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Läste en fångstrapport med en sådan i mörtmodell, minns inte storlek och art på fisken dock

Föressten, fiskesäsongen är året runt.
    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Nja, för min del är den från april och framåt, fiskar aldrig från isen och den släpper först i april här. Men nu börjar det närma sig, ett par veckor till och det blir nog dags för en premiärtur. Förhoppningsvis med några nya Storm-jiggar i väskan.
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Dom kan säkert va bra, men tycker själv att det oftare nappar bättre på det bete som inte ser så naturtroget ut och därmed skiljer sig från mängden.

Kommentera

Har provat en i veckan. Inte för det högg något på något bete, men den simmade fint och såg precis ut som en litet vilsen mört. (10cm modellen)

Men nu har jag ÄNTLIGEN båten i, så det blir en massa mer fiske om ett par dagar.

Kommentera

Någon som har något att säga om dessa modeller nu när säsongen varit igång länge och de flesta borde skaffat sig en uppfattning? Hur ska de fiskas o.s.v? Köpte ett gäng i helgen och tänkte testa ikväll. Fiskar i insjö, ganska grund med djup ner till 3-4 meter.

Kommentera

Jag gillar att jerka själv men både jag och några kompisar har fått grymt på dessa imitationsjiggar, även när inte andra beten funkar. En polare tog en Gäddmadam på 104 cm i April på gäddversionen av giggen. Samma helg fiskade även aborrverionen riktigt bra. Själv har jag lyckat bra med mörtversionen. Alltså jag är impad, själv har jag aldrig riktigt lyckats med jigg efter gädda, men dessa har fullt förtroende för.

Mvh

Kommentera

jag har en kompis som har fått mycket på mört versionen. Många stora abborrar och även gäddor.

Kommentera

och den kompisen är jag mörten upp till 6cm är ruskigt bra till abborre och från 6 - 15 är perfekt till gäddan.

Kommentera

Ursprungligen postat av bakos
                    och den kompisen är jag mörten upp till 6cm är ruskigt bra till abborre och från 6 - 15 är perfekt till gäddan.
                    Har fått ett par gäddor på mört och abborren tycker dom fungerar kanon.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                    3 svar
                    2 870 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Swangsta  
                    Startad av ackeliba, 2008-06-12, 14:57