Spöbrott - Avbrutet UL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöbrott - Avbrutet UL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöbrott - Avbrutet UL

Tjo.

Var ute en sväng igår och stog och kastade med Ul spöt över en grynna med en lätt spinnare.
    Fick botten napp och rykte först åt vänster och när det inte släppte åt höger, då till min fasa går spöt i FYRA delar. Jag tog inte i speciellt mycket, spöt är knappt ett år gammalt men inte använt mer en ett par turer. Är Ul Spön så känsliga och man får skylla sig själv, eller är det värt att ta spöt tillbaka till affären.
    Det är ett RST / LF Ultraspinn 5,6 köpte på lundgrensfiske i stockholm.

Oavsett hur spöt har gått av så är det bara att dra tillbaka till affären med det, oftast så är de sjyssta och reklamerar det åt dig, eller så säger de nej. Svårare än så är det inte, så det är åtminstonde värt ett försök.
    Men fyra delar ? Det var något nytt för mig...

Kommentera

Japp, ska göra det. Problemet är att jag bor en bit ifrån så jag ville ha lite åsikter innan jag släpade mig iväg.

2 delar hade varit mer normal, men nu var det 4
      I Toppen och precis i Skarven mellan delarna, och som sagt detta var utan att ta i specielt mycket ..

Kommentera

Det måste ha varit skadat på dessa delar innan det gick av, det troliga kan vara att du kommit åt någonstans när spöet varit delat då det blir flera skador på en gång. Hade det varit fabrikationsfel (dessa som garantin står för) hade spöt inte hållt i 1 år. Men försöka går ju men hoppas inte på för mycket.

Kommentera

Om spöt är närmare 1 år gammalt så tror jag att den hade gått sönder tidigare om det hade varit fabrikationsfel. Är du säker på att du inte har skadat spöt under transport eller liknande? Du kan ju alltid fråga i butiken ändå!

Grabbarna på Lundgrensfiske brukar vara väldigt bussiga! Men som Rasmus skrev hoppas inte på för mycket.

Kommentera

Dessvärre handlar det sällan om hur bussiga de är hos butiken, det det hänger på är om leverantören är sjysst oh ersätter spöt i ren "goodwill" trots att det är "självförvållat". Många resonerar ju så att de få fler spön sålda om man ser genom fingrarna vid granskningen av en reklamation.

Kommentera

Jag har reklamerat ett UL-spö som jag fick vid reklamation av ett annat UL-spö som jag fick vid reklamation av ett annat UL-spö som jag fick vid en reklammation av ett annat UL-spö. Alla var av samma modell. Till sist tröttnade jag på skiten och köpte en annan, mer hållbar modell
              Som autograf eller?

Kommentera

Neh, förhoppningen på att få ett nytt är väl inte så stor, men jag kan nästan garantera att jag inte skadat det vid frakt och har haft som regel att alltid ha det utan rulle i fodralet som följde med.

Kan tillägga att det var visst 5 delar.

Kommentera

Var inne hos lundgrens och pratade med dem och jag kan ju bara säga att bättre service får man leta efter.

Fruktansvärt trevligt motagande, spöt utbytt utan några som helst problem. Kanon bra service än en gång.

Kommentera

Använder du FireLine? I så fall får man aldrig säger aldrig använda spöet att slita i bottennapp med.

Om du inte gjorde det, så kan man väl se detta som ett allmänt tips när det gäller UL-spö i kombination med FireLine.
                    Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    374 913 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo