Fundering ang drag inköp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fundering ang drag inköp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fundering ang drag inköp

Sticker iväg och fiskar i fjällen om en vecka och funderar vad jag ska lägga till för drag i dragboxen.
    det som ska fångas primärt är abbore, gädda och Öring.

Så tänkte om någon har några bra tips om vad jag ska införskaffa, ca 3-5drag extra.

/Henke

Mepps aglia decoree, Koppar/svarta prickar storlek 2 och 3. Svårslagna på öring, gädda, borre.

Kommentera

Kan bara instämma med über, strlk 3 är bra på öring. Strlk 4 är dessutom underskattad som borrespinnare.

Ska du fiska i sjö kan du tänka på att öringen är rätt glupsk av sig och gärna tar en fet vobbler på trolling,
      BJ@

Kommentera

verkar som jag får skaffa mej några sådana då, dock har jag haft grym utdelning på Vibrax OCW där uppe, harr på 1.3 och mycket fina borrar.
        om vi räknar bort spinnare som jag börjar ha en hel del av, skeddrag? mindre wobblers, någon vettigt ytbete funderar jag också på, kanske lite för kallt i vattnet där uppe nu för poppers dock.

Kommentera

Du har nog vad du behöver där ovan nu men skulle du vilja experimentera lite skulle jag föreslå en liten vobbler, tex en liten Rapala, Storm Hot'nTot eller Subwart, i någon färg DU tror på.
          Fisken kommer även att tro på den i så fall, för när DU tror på vad DU gör, då fiskar du så mycket bättre, än när du känner dig osäker på om det är med rätt bete. Och när du fiskar så som bara du kan då går fisken på vad som helst!
          (Lite peppning där på slutet! )
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Personligen har jag numera alltid storm naturistic wildeye, zara spook och wipp spinnare med mig när jag fiskar gädda och abborre. I övrigt kan jag inte annat än att hålla med bebest.

Kommentera

Måste utföra en varning angående subwart.. jag köpte en för ett år sedan.. den går alldeles under ytan vilket kan vara bra för att reta upp fisken, men min woobler kan få för sig att rulla runt å lägga sig på rygg.. oberroende på fart.. måste vara nåt med skrammel kulorna.. så nu sitter den på min nyckel knippa tillsamans med mina skol nycklar.!!(föredetta skol nycklar)..
              Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

Har ett tips på ett litet skeddrag, som sorgligt nog alltför ofta glöms bort i teknikens korståg: ABU:s "lillöringen". Var uppe i Västerbotten under pingst, och hade enorma framgångar på öring och röding med just detta drag i färgen "Golden/Green". Lillöringen har en väldigt yvig och irrationell gång, vilket uppskattas av både ädelfiskar och aborre. Stundtals har jag hört klagomål över dragets krokningsegenskaper, vilket ofta är falllet med irrationella skeddrag (fisken bommar hugget påstås det), men detta är inget jag märkt av. Har du UL-utrustning (7g väger draget) är detta ett mycket bra val.

Annars brukar små Rapala-wobblers och Vibraxspinnare ofta vara vinnare.

Lycka till!
                Senast ändrad av Kalven76; 2004-06-17, 16:29.

Kommentera

Ärligt det kan ju finns något monster i sjön! Dra på en bulldawg magnum o testa att trolla... Näe men för öring skulle jag satsa på typ vibrax eller rapala huskey orginal eller små bomber wobbler. Stor öringen är glupsk!!!
                  Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Några bra drag för öring (funkar även bra på abborre och gädda) är bland annat små Toby (10g) och diverse Myran-spinnare, t.ex Akka eller Toni. Jag har ett annat drag som är bra för öring, det är ett danskt skeddrag, ganska långsmalt i formen, som heter nåt i stil med Slim Line eller Adventure (båda namnen står på förpackningen, vet inte om det är modellnamnet eller tillverkaren). Ett annat bra (men möjligen mindre känt) drag är Luffarn, vet inte om det är så känt utanför Ö-vikstrakten där jag kommer ifrån, de tillverkas här men jag vet inte om de finns att köpa på andra håll? Men det är ett bra drag för ädelfisk.
                    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                    1 690 svar
                    374 618 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TiSo
                    av TiSo