Spöt som är på bilden är ett BFT Buster Stiff, och kastar beten upp till ca 150 gr. Det finns även en lättare variant som kastar beten upp till ca 80 gr. Ca priserna är som PA skrev 895:- i butik. Designen på spöna är min egen och jag har även ett referens ex som mycket riktigt Palush fisherys har bygg åt mig på en klinga från Tri Cast. Iden har jag fått från kontinenten där man gärna använder foam i handtagen. Blir lättare och ser coolare ut om man dessutom gör handtaget två delat. Kul att du uppskattar min design Waterlog.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkspö karp variant!
Collapse
X
-
[QUOTE Iden har jag fått från kontinenten där man gärna använder foam i handtagen. Blir lättare och ser coolare ut om man dessutom gör handtaget två delat. Kul att du uppskattar min design Waterlog. [/B][/QUOTE]
Far more sexy than cork!!!I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
P A
Originally posted by Buster
Spöt som är på bilden är ett BFT Buster Stiff, och kastar beten upp till ca 150 gr. Det finns även en lättare variant som kastar beten upp till ca 80 gr. Ca priserna är som PA skrev 895:- i butik. Designen på spöna är min egen och jag har även ett referens ex som mycket riktigt Palush fisherys har bygg åt mig på en klinga från Tri Cast. Iden har jag fått från kontinenten där man gärna använder foam i handtagen. Blir lättare och ser coolare ut om man dessutom gör handtaget två delat. Kul att du uppskattar min design Waterlog.
Kommentera
-
I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Im still a little sore, but nothing to bad, all three of us walked away!! it was my sisters boy friend who was driving, the road was 5m at a bend, he went the wrong way when we meet another car!! we had about 2 seconds he thought he was still in England an went to the left!!I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Senast ändrad av Shanghai Lilly; 2004-08-18, 12:57.I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.
- John Gierach
Kommentera
-
Ouch, looks like a nasty accident, William. Good to hear that you are ok. Your rod looks really nice. Custom built by Dave Lumb is really something, that is one innovative and cool fella! I'd really enjoyed some of the articles on his homepage, for instance the one about walk trolling! How cool is that!? Still waiting for my first "walk trolled" pike!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av TylerdurdennHar nyss köpt en stuga utanför Flen i närheten av sjön ”Valdemaren” och är sugen på att...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Allmänt
2025-07-02, 10:52 -
-
Svar till Den stora tråden om finesse abborreav NappenBottHar haft bra fiske med freerig, tog denna kluns häromdan i en Stockholmssjö på en freeriggad Keitech...1 Foto
-
2025-04-23, 19:56 -
-
Svar till Håller Ambassadeur 2500c för jerk <100g?av SwangstaGammal tråd men jag har gjort något liknande (tror jag) i försöket att göra om min 2500C till en havsöringsrulle....5 Foton
-
2025-03-23, 16:06 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Bongoloid, 2007-05-31, 20:16
|
51 svar
6 323 visningar
0 gillar