Tack för länktipsen, nu blir man ju bara mer sugen!
Försöker planera hur jag ska utrusta båten för nybörjartrolling, ska fiska gös och gädda.
Jag har en Ambassadeur 5501-C3 som jag tycker är skitbra!
Cabela.com säljer dessa för $59 och jag funderar på att köpa två till så jag har tre st. totalt.
Setupen skulle se ut så här:
-Båt, 5Meters HT med 50hk 2-takt (ev. måste jag skaffa en mindre trollingmotor om tvåtaktaren surar igen + att den tar mkt soppa.)
-Lowrance X51 ekolod
-Tre spöhållare (vä, hö, mitt)
-Tre spinnspön med Amb-5501-C3:or.
-Djuprigg?
Tänkte att det kanske skulle vara funkis att köra två spön (Höger-vänster) med ytgående beten och sedan haka mittenspöet på djupriggen?
Kanske är overkill med en rigg, men det finns en fjärd här ute som är ordentligt djup och där kanske gäddorna står mitt i sommaren?
Fjärden är mestadels 25M djup, men vissa områden är så djupa som 55M
Hjälp! :O)
Försöker planera hur jag ska utrusta båten för nybörjartrolling, ska fiska gös och gädda.
Jag har en Ambassadeur 5501-C3 som jag tycker är skitbra!
Cabela.com säljer dessa för $59 och jag funderar på att köpa två till så jag har tre st. totalt.
Setupen skulle se ut så här:
-Båt, 5Meters HT med 50hk 2-takt (ev. måste jag skaffa en mindre trollingmotor om tvåtaktaren surar igen + att den tar mkt soppa.)
-Lowrance X51 ekolod
-Tre spöhållare (vä, hö, mitt)
-Tre spinnspön med Amb-5501-C3:or.
-Djuprigg?
Tänkte att det kanske skulle vara funkis att köra två spön (Höger-vänster) med ytgående beten och sedan haka mittenspöet på djupriggen?
Kanske är overkill med en rigg, men det finns en fjärd här ute som är ordentligt djup och där kanske gäddorna står mitt i sommaren?
Fjärden är mestadels 25M djup, men vissa områden är så djupa som 55M
Hjälp! :O)
)
Kommentera