abborrtrolling med små vobblers. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abborrtrolling med små vobblers.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skall man trolla så skall man nog undvika nisse storkäft, den är alldeles för fart känslig i minsta modellen.
    Annars kan man med fördel köra med små nissar (KG? hade en
    herrans massa) eller minsta sosyn, kom ihåg bara att använda
    mjuktafs som t.ex Canelle supratress eller Tygerleader...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tjena Alex! Hemma från Indien? Smånissarna 5 o 7 fungerar ju bra för ytlig trolling eller dragrodd. Fast så stora som jag fick i den grunda sjön har jag aldrig fått på släpfiske förut...

Kommentera

Hepp, hemma på Kalkatraz och +18C i vattnet gör att det nog blir
        en bra höst för fiske efter di randige...
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Andreas, håller inte riktigt me... Har haft väldigt fina abborrfisken i vår sjö på små släpade wobblers, topp på 1,3. De små fina Ugly Ducklingarna och rapala Shad Rap 5 cm har gett bäst... Inte för att det sker så ofta nu för tiden när spooken regerar men bra fisken har jag absolut haft. Gärna lite fart på båten när man släpar...
          "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
          "Keep it simple"

//Jan O
          www.fisheco.se
          www.brofiske.net
          www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
            Jag har inte testat det speciellt. Brukar dock ha några småvobbler i beteshinken på sommaren. Bland annat en egenhändigt färgsatt liten 60-tals sak från Westins. Den har gett några abborrar på kast och rodd. Men alla mina olika små Rapala har inte gett ett dugg.

Mikael Engström skrev en gång om hur han drog på för fullt en kväll under transport mellan ett par abborrgrund samtidigt som ett av hans barn latjade med spöna och släppte ut några beten. Endast på så sätt fick de fisk den kvällen. Det var dessutom stora borrar.

trolla abborre i 40 knop, apcoolt!
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

Jag har kört ganska mycket trolling efter abborre.
              Största än så länge ligger på 0,856 kg!
              Den vobbler som funkat bäst för mig är 6 Cm storm thunder Crank fire tiger hastighet runt 3-3,5 knop!
              Har även fått gäddor på allt från 3-6 kg på samma utrustning.
              Använder alltid ett 7 fots UL spö och en Shimano Super X GT 1000 rulle!
              Pike on The fly!

Kommentera

Trollade mycket abborre förr i en jämtlänsk sjö när vi hade stuga där. Vi använde nästan uteslutande Rapala countdown 5 o 7 cm och tog mycket borre på mellan 500 och 800 gram. Inga rekordfiskar direkt men otroligt fin matfisk. Ofta stannade vi till på ett par grynnor och körde jigg, gula grub var väldigt effektiva.

Kommentera

Var ute vid ett par grund i en liten insjö för ett par dagar sedan. Syrran tog några på mask men annars var det segt. Spinnare eller jiggar ville de inte ha, även spooken ratade de (fick 1 samt en gädda). Testade att kasta lite med dessa små vobblers. RIKTIGT bra funkade det. Körde med en 2cm tjock blå/vit samt 3cm långsmal orande/vit samt röd/vit. Vet dock inte vad det var för märke på dem.
                  http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

orkade inte lägga ner tid på att läsa igenom hela tråden men:
                    Jag har haft goda erfarenheter av att ro drag efter aborre, inte för att jag satsat riktat efter aborre utan för att jag fått grova aborrar (och många) när jag rott drag efter gädda eller gös och gått ner i betesstorlek.
                    min totalfavorit som givit flest aborrar på detta sätt är corton cordell i färgerna silver/blå, alltså påmminner den en hel del om en stor löja i både färg och form. Stor haksked så man kommer ner till c:a 5 meter ska det va.
                    kolla den här bilden (på bilden ser den inte så stor ut men måtta på en tumstock lr nåt så fattar ni)

Kommentera

Har nyss köpt en liten rolig wobbler, uggly duckly heter den. Hemskt liten sjunkande wobbler som funkat kanon på borre för mig. Lägger upp en bild på den om ni vill.
                      Skitfiske på er! ;-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bolin, 2008-02-20, 21:08
                      3 svar
                      2 855 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Swangsta