Tips på paravantrolling med betesfisk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på paravantrolling med betesfisk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på paravantrolling med betesfisk?

Jag har endast trollat med vobbler efter mina paravaner tidigare men tänkte nu ge mig på att använda betesfisk. I den sjön jag oftast fiskar i ligger djupet på ca 3 meter över hela sjön. Jag riktar fisket på främst gädda, även om jag fått några bättre abborrar också.

Hur långt släpp kan jag ha bakom paravanen och hur mycket bly är lagom med en normal mört på tacklet?

Är det lättast att bara köra t ex 2,5 meter bakom paravanen i min sjö, för att undvika att sänket drar med betesfisken ner på botten vid tillfälliga stopp eller kan man köra släpp på 20 meter utan att det strular?

Tacksam för tips!

Jeg liker å bruke relativt tungt bly for å blye ned paravanen så gjedda kjenner mindre motstand. Bruker helst litt mindre betesfisk da det kan være vansklig å kroke gjedda med en stor betesfisk under paravantrollig. Husk overtrace/lang tafs!

Kommentera

Är det nån som har koll på detta? Tänkte ut och prova i dagarna.

Kommentera

Kör på ca 2m släp.

Kommentera

Det enklaste är alltså att använda paravanen som flöte direkt över betesfisken?

Kommentera

Japp, det fungerar utmärkt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
            9 svar
            443 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg brollann  
            Arbetar...
            X