Värt att använda drivankare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Värt att använda drivankare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Värt att använda drivankare?

Hej!

Jag kör med en gammal evinrude 6hk 2-taks när jag är ute och trollar. Men som de är med 2-taktare så gillar dem inte att ligga på låga varv så länge, vad jag har förstått?

Det jag undrar är om de är värt att köpa drivankare och köra med så motorn kan ligga på ett högre varv så den inte börjar gå dåligt och dö efter 20 min?

Och eftersom det är en såpass liten motor så drar den ju inte heller värst mycket soppa?

Tacksam för svar // sebastian

Japp! drivankare är bra skit

Kommentera

Breddar ditt fartregister & stabiliserar din båt. Så absolut, ja.

Kommentera

Köp stora bara, jag köpte för små, så gjorde ingen nytta alls, jag hade en 40kusare dock.
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebastian.S Visa inlägg
          ...
          Men som de är med 2-taktare så gillar dem inte att ligga på låga varv så länge, vad jag har förstått?
          ...
          Kan någon motorkunnig förklara detta närmre? Jag har aldrig haft något problem med att puttra runt på tomgång långa stunder med mina två motorer (En 4hp och en 40hp, Mariner 80-talare).

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
            Kan någon motorkunnig förklara detta närmre? Jag har aldrig haft något problem med att puttra runt på tomgång långa stunder med mina två motorer (En 4hp och en 40hp, Mariner 80-talare).
            beror på orginalmunstyckena. På de flesta 2 taktare är dessa åt helvete när man kört en stund och lönar sej att byta till ett munstycke som den går bra på!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebastian.S Visa inlägg
              Hej!

Jag kör med en gammal evinrude 6hk 2-taks när jag är ute och trollar. Men som de är med 2-taktare så gillar dem inte att ligga på låga varv så länge, vad jag har förstått?

Det jag undrar är om de är värt att köpa drivankare och köra med så motorn kan ligga på ett högre varv så den inte börjar gå dåligt och dö efter 20 min?

Och eftersom det är en såpass liten motor så drar den ju inte heller värst mycket soppa?

Tacksam för svar // sebastian
              lägg ur växeln ca var tredje-var femte minut och varva ur den ska den nog gå bra!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
              9 svar
              442 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg brollann  
              Arbetar...
              X