trolla med gummibeten (nybörjare) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolla med gummibeten (nybörjare)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• trolla med gummibeten (nybörjare)

Nån som har lust att delge lite tips och info ang. trolling med bulldawg, aeilen eeals mm.
    Har köpt på mig ett gäng som jag tänkte försöka få nån fet vårgädda på utanför lekvikarna. Hur långt linsläpp, viktning, fart, och vilket djup går de på?

Tacksam för alla tips!

Även jag har funderat på detta, i mitt fall med en Real Eel. Borde man använda sänke eller förstör det gången för mycket vid denna typ av fiske?

Kommentera

Det lilla jag har haft nämnt typ av bete på släp efter båten så har jag riggat om dem så jag har krokarna på ryggen samt haft ett litet päronsänke i främre öglan under betet.. Allt för att kunna "slamkrypa" ordentligt samt att de går finare i vattnet med en vikt under. De kantrar och snurrar inget vilket de kan göra om man använder dem i originalutförande.

Är dock ingen expert på detta fiske (kanske bara självutnämnd) men så har jag kört.

Kommentera

Generellt går de djupt.. Linsläpp o hastighet osv styr hur djupt.. Du märker ganska snabbt om du kör för djupt, drar upp lite skit från botten

Kommentera

Ska kanske tilläggas att gummibetena inte går djupare om du kör fortare utan kör du sakta går de djupt och kör du fort så går de grundare.
          Alltså, tvärtemot vad de flesta vobblers gör

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
          9 svar
          426 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg brollann  
          Arbetar...
          X