mothugg?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mothugg??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mothugg??

Tja! funderar lite på hur mothuggen fungerar när man trollar.. det tar ju lite tid att få tag i spöt. Kan man ha lös slirbroms och låta fisken ta lite lina för att sen samla in och göra mothugg eller kommer fisken spotta ut innan?? det kanske beror på bete? har hört att dom håller gummibeten lite längre än wobblers..?

tjenare.
    jag använder denna typ av spöhållare http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...pohallare.html så det tar ju några sekunder å få loss spöt.
    men jag rycker alltid till bra 1-2 gånger (mothugg alltså)
    inte så ofta jag tappar fisk pga inget mothugg.

tappade dock en riktigt fin gädda idag nära båten. men det var pga att jag inte tröttade ut han ordentligt så när han kom fram te båten gjorde han ett jätte hopp i luften och ut flög min jeff bogs big boy. som numera är en small boy för den jäveln bet av hela svansen

och glömde, alla har vi ju våra egna sätt å fiska men när jag trollar så använder jag mina ambassadeur rullar.
    å ja brukar ställa sliren ganska hårt för att senare lossa den lite när fisken sitter på.
    så fisken kan rusa av sig lite. blir inte så satans vild i båten då. ok om de e gädda pinnar så e det ju bara å veva in dom.
    funkar för mig iaf.
    Senast ändrad av gös ingvar; 2013-08-07, 22:35.

Kommentera

Lös slirbroms vid trolling med paravaner fungerar utmärkt, ställ in så att det precis inte går ut någon lina. Sätter det sig något litet är chansen extremt mycket större att du upptäcker det. Sen behöver du inte sitta o kolla på paravanerna heller. Har inte tappat mer för det i sommar och då är det framförallt gös jag har fiskat. Utan paravan skulle jag inte ha löst då paravanen ger ett motstånd och krokarna sätter sig oftast utan att göra mothugg. Givetvis gör jag mothugg ändå för att vara på säkra sidan

Kommentera

tack för svaren! jag ska nog testa lite olika tekniker så kanske jag kommer fram till nån favorit..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
        5 svar
        746 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RK99
        av RK99

Arbetar...