motströms/nerströms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

motströms/nerströms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• motströms/nerströms

Jag har trollat en del i klarälven nu och har märkt att det hugger alllt oftare när man trollar motströms snarare än nerströms. någon som har någon aning om vad det kan bero på?.

jag har ändå försökt med alla möjliga saker för att få det att hugga nerströms men det är iaf dubbelt så dåligt att trolla sig nerströms som tvärtom.

Det ger mer fisk att trolla mot strömmen, eftersom wobbler simmar hårdare i förhållade till farten. Om man jämför med att köra med strömmen.

Kommentera

ja det är ju egentligen ganska så logiskt

Kommentera

everflow..

det hör inte till tråden, men jag lyssnade på era låtar. jävligt bra där!!
        men ni hade slutat vae? synd rock on \m/(>_<)\m/

Kommentera

Ursprungligen postat av ulvan
          everflow..

det hör inte till tråden, men jag lyssnade på era låtar. jävligt bra där!!
          men ni hade slutat vae? synd rock on \m/(>_<)\m/
          kul att du gillade det..
          tyvärr så lade vi som sagt ner för ca 2 veckor sedan... grymt tråkigt.. men vad gör man.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
            kul att du gillade det..
            tyvärr så lade vi som sagt ner för ca 2 veckor sedan... grymt tråkigt.. men vad gör man.
            håller med föregående talarare.. mycket synd. Ni var jäkligt bra måste jag säga.. renare och skönare ljud än In flames tycker jag
            Fish On!

Kommentera

Fisk står ju oftast med nosen mot strömmen med så det kanske kan ha en betydelse.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ixu
                håller med föregående talarare.. mycket synd. Ni var jäkligt bra måste jag säga.. renare och skönare ljud än In flames tycker jag

tackar så hjärtligt.

jo vi körde ju mer på trashiga och hårda riff men med en arg ren produktion...
                även sången var ju på det sättet. arg och ren. men nu är det borta.. får se vad som händer framöver. Jag är ju utbildad inom musiken så jag lär ju inte sluta med det direkt.

Kommentera

hoppas att du fortsätter på nåt vis.. lyssnar mest själv på falconer, in flames, en del europe och Nostradameus
                  Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
                    Jag har trollat en del i klarälven nu och har märkt att det hugger alllt oftare när man trollar motströms snarare än nerströms. någon som har någon aning om vad det kan bero på?.

jag har ändå försökt med alla möjliga saker för att få det att hugga nerströms men det är iaf dubbelt så dåligt att trolla sig nerströms som tvärtom.
                    Kan säkert bero en hel del på farten. Man kan märka samma skillnad i med/mot-sjö på lite större sjöar med.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                    9 svar
                    459 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg brollann  
                    Startad av Najad, 2026-06-22, 20:09
                    4 svar
                    204 visningar
                    0 gillar