Flötestrolling med paravan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flötestrolling med paravan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flötestrolling med paravan

Någon här som utöver flötestrolling med paravaner mycket? Hur gör ni det på ett vettigt sätt?

Kör ni bara med så låg spärr ni kan och sen har linan ytterst på lineclipen så att huvudlinan släpps lös så fort ett litet nafs kommer?
    Bloggen | Portfolio

Japp, precis så gör jag iaf

Kommentera

Jag har baitrunner som jag ställer in så linan inte går ut av paravanen.

Kommentera

Kör med multirullar och sätter slirbromsen så löst att de inte åker ut lina. Vid hugg frikopplar jag rullen och låter fisken tugga ett tag. Sätter linan en bit in i utlösarn så man slipper ha paravaner som löser ut vid skarpa svängar eller av mörten. (Flötestrollar bara med stoooor betesfisk). Mååånga fiskar jag fått drar ner hela paravanen och dom verkar inte störas av flytkraften hos paravanen.
        Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Ehn lures Visa inlägg
          Kör med multirullar och sätter slirbromsen så löst att de inte åker ut lina. Vid hugg frikopplar jag rullen och låter fisken tugga ett tag. Sätter linan en bit in i utlösarn så man slipper ha paravaner som löser ut vid skarpa svängar eller av mörten. (Flötestrollar bara med stoooor betesfisk). Mååånga fiskar jag fått drar ner hela paravanen och dom verkar inte störas av flytkraften hos paravanen.
          Jaså, aja då får jag testa. Min tanke var att de skulle spotta ut mörten när de kände motstånd från paravanen. Men motståndet kanske är tillräckligt för att kroka.
          Bloggen | Portfolio

Kommentera

Tänkte lika när ja började köra med paravaner men lessnade när clippsen löste ut titt som tätt. Tycker inte jag tappar mer fisk än förut! Men de är klart att vissa dagar är gäddorna säkert mer känsliga när de gäller motstånd från paravanen.
            Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            746 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...