El motor-metoder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

El motor-metoder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• El motor-metoder?

Tjena! tänkte försöka reda ut vad det finns för metoder att testa med elmotorn!

Vi har den klassiska trollingen med vobblers å skeddrag, och med djupriggar å paravaner av de olika slag!

Sen flötestrollingen!

Sen har min polare faktiskt haft en viss framgång med att på framförallt våren, studsa en shadjigg bakom båten i ganska långsam fart!
    nån fler som brukar jigga med elmotorns hjälp?

Im all out now... ni får hemskt gärna fylla på med fler metoder rörande elmotorn!

Tidig flötestrolling är också bra!
    The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
    Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
    Klickbara länkar följer nedan
    Nattplockad mask
    Gädda äter Sissy
    Abborre vs mask
    Abborre vs mört
    Måånga gäddor samlade vid betet
    Gädda äter gädda
    Spännande fiskemetod efter gädda
    FS SPARADE TRÅD
    Laxhugg!

Kommentera

om du bara drar igång den ibland kanske du kan släpa deadbait efter båten (på botten)
      om det inte är förm ycket vegetation osv.?
      /Lazinko

Kommentera

Spooka med elmotorn!!!

Tjena! kom ju på att jag faktiskt testat att spookat efter båten också, fast bara en gång, då stod jag upp och jerkade hela tiden puhh, det blev lite jobbigt efter sisådär 10-15 min...

testade en annan grej sist jag var ute, la mig med båten mitt i sjön, och lät de små vågorna förflytta mig sakta sakta närmare land, samtidigt så spookade jag åt alla möjliga håll efter pelagisk abborre, hade faktiskt ett hugg, en fisk kom som skjuten ur en kanon och klippte spooken, fast den lossnade nästan direkt, tror faktiskt att det kan ha varit en öring! fast mest troligt är ju att det var en gädda!

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
          om du bara drar igång den ibland kanske du kan släpa deadbait efter båten (på botten)
          om det inte är förm ycket vegetation osv.?
          Aha, jättebra ide Lazinko, funkar säkert kanonbra! kruse körde ju ungefär den metoden, fast dom kastade ut ett bottenmete och drog in den levande löjan typ 5 meter varje halvminut eller så, det kan ju fungera med elmotorns hjälp också, om man har ett glidande bottenmete med levande på, och bara kör lite titt som tätt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
          5 svar
          774 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RK99
          av RK99

Arbetar...