Hejsan!
Jag och 2 kompisar brukar hyra en båt i en hyfsat stor sjö.
Vi har försökt trolla efter gös där det är som djupast (14m).
Men det nappar ingenting verkligen, även fast vi har varit ute säkert över 40 timmar sammanlagt..
Så jag undrar:
Kör vi för långsamt? Det är en 4hk motor på och vi brukar ligga på lägsta hastigheten, ibland lite snabbare..
Fel tid? Vi brukar vara ute på sen eftermiddag till 10 på kvällen..
Även på morgonen har vi testat med.
Fel djup/drag? Jag har kört med drag som går 7-8m när vi har varit vid 14m, men ekolodet visar att det är runt 9-6m som fisken ligger vid.
Jag använder "Magnum wally stinger" och "Bomber 25a" när det är som djupast.
Även vid 8m djup och ekolodet visar fisk stim nästan hela tiden, ändå så nappar det inte..
Kan ju tillägga att vi är bara glada amatörer som inte är ute efter 15kg fiskarna, men nått napp vill man ju ha
All hjälp uppskattas!!
Jag och 2 kompisar brukar hyra en båt i en hyfsat stor sjö.
Vi har försökt trolla efter gös där det är som djupast (14m).
Men det nappar ingenting verkligen, även fast vi har varit ute säkert över 40 timmar sammanlagt..
Så jag undrar:
Kör vi för långsamt? Det är en 4hk motor på och vi brukar ligga på lägsta hastigheten, ibland lite snabbare..
Fel tid? Vi brukar vara ute på sen eftermiddag till 10 på kvällen..
Även på morgonen har vi testat med.
Fel djup/drag? Jag har kört med drag som går 7-8m när vi har varit vid 14m, men ekolodet visar att det är runt 9-6m som fisken ligger vid.
Jag använder "Magnum wally stinger" och "Bomber 25a" när det är som djupast.
Även vid 8m djup och ekolodet visar fisk stim nästan hela tiden, ändå så nappar det inte..
Kan ju tillägga att vi är bara glada amatörer som inte är ute efter 15kg fiskarna, men nått napp vill man ju ha

All hjälp uppskattas!!
så tillägger jag att Nils Master Invincible och Killer Optic (fast 9cm) fungerat bra för mig också, båda gula...fast alls inte i en lika djup sjö och med ett estimerat siktdjup på ca 50-60cm
Kommentera