..Men jag har fortfarande frågor trots genomsökt forum.
Jag får mjäll när gäddorna inte hugger på mina Cisco kids och strike pros, gäddorna totalvägrar.
Jag har ett spö i handen och oftast ett spö i hållare (inte alltid).
Jag inbillar mig att mitt ekolod visar stora gäddor mellan 7-8 meter och ända ned till 12-14 meter (just nu är det djupa ekon som visas)
Bottendjupet varierar men sällan mer än 20-25 meter.
OBS! Jag får inte stora ekon vid djupkanter eller speciell struktur, stora ekon finns på stora djup, kort och gott.
Jag har sett att ni skriver att gäddan kan stiga några meter efter ett byte, jag hoppas det är sant, för min cisco
går bara ned till 9-10 meter med lång lina ute.
Skulle jag tjäna på att prova att få ned en wobbler djupare?
Jag funderar också att prova en diver med en sked eller stor spinnare på, skulle det lura en gädda?
Nån som provat en 6:a vibrax efter en diver?
Jag är ingen duktig fiskare, men jag lägger ned enormt med tid istället.
Klarar inte av paravaner och annat då jag redan nu alltid trasslar in mig och/eller sätter krokarna i mig själv!
(Ett spö med diver, och ett spö med bara wobbler borde vara fullt tillräckligt för mig)
'Vafan', jag vill ju bara få en jäkel på 8-10kg eller mer.
(när jag väl fick en gädda på 93cm så vägde den jäkeln 3,2 kilo....)
Jag får mjäll när gäddorna inte hugger på mina Cisco kids och strike pros, gäddorna totalvägrar.
Jag har ett spö i handen och oftast ett spö i hållare (inte alltid).
Jag inbillar mig att mitt ekolod visar stora gäddor mellan 7-8 meter och ända ned till 12-14 meter (just nu är det djupa ekon som visas)
Bottendjupet varierar men sällan mer än 20-25 meter.
OBS! Jag får inte stora ekon vid djupkanter eller speciell struktur, stora ekon finns på stora djup, kort och gott.
Jag har sett att ni skriver att gäddan kan stiga några meter efter ett byte, jag hoppas det är sant, för min cisco
går bara ned till 9-10 meter med lång lina ute.
Skulle jag tjäna på att prova att få ned en wobbler djupare?
Jag funderar också att prova en diver med en sked eller stor spinnare på, skulle det lura en gädda?
Nån som provat en 6:a vibrax efter en diver?
Jag är ingen duktig fiskare, men jag lägger ned enormt med tid istället.
Klarar inte av paravaner och annat då jag redan nu alltid trasslar in mig och/eller sätter krokarna i mig själv!
(Ett spö med diver, och ett spö med bara wobbler borde vara fullt tillräckligt för mig)
'Vafan', jag vill ju bara få en jäkel på 8-10kg eller mer.
(när jag väl fick en gädda på 93cm så vägde den jäkeln 3,2 kilo....)
Kommentera