Trolla gädda yngsjö/helgeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolla gädda yngsjö/helgeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolla gädda yngsjö/helgeå

Tjena!

Varit nere i Yngsjö där helgeå rinner ut i havet och trollat efter gädda ett par dagar nu, utan resultat... Det är ca 2-4m djupt i ån. Jag har testat lite olika wobblers som går däremellan. Har inte så mycket erfarenhet av gäddfiske i å, har mest fiskat i olika sjöar innan.
    Någon som har lite tips eller till och med varit där själva med större lyckan än mig?

I vilken fart har du trollat?

Kommentera

Har testat lite olika, 1-2knop.

Kommentera

Trollar en del inåt efter öring. Sällan jag får gädda...
        Åk upp till Hammarsjön så har du fångstgaranti. Eller sträckan från Åhus finns iaf mkt mindre gädda

Kommentera

Ledsen om jag kapar tråden men finns det någonstans man kan hyra båt till Hammarsjön? Ska till Kristianstad över påsk och har googlat och kollat med Turistbyrån men har bara hittat Åhus Marina som har en liten rackare men det är ju en bit därifrån upp till sjön.
          Har enbart hört gott om gäddfisket i Hammarsjön även fast det tydligen blivit lite sämre med åren men det känns som det kan vara ett riktigt roligt fiske i en så grund sjö denna tiden på året. Kika djupkarta om du inte redan gjort det. Behöver ju knapp mer än vadare =)

Kommentera

Jag har fiskat mycket i hammarsjön förr, tycker de blivit kasst där... Vad jag vet finns det inget ställe du kan hyra båt på nära hammarsjön men har du bil kan du ju köra upp till finjasjön(bra gösfiske), dom har båtuthyrning.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
            5 svar
            708 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RK99
            av RK99

Arbetar...