trolling efter gös. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trolling efter gös.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

...och därför första "budet" i min signatur. Jag tror på Leif. =) Tack förresten, OF! Jag hade dem redan, men det är nyttigt för oss som försöker lära oss med lite repetition.
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

hört att Fegen skall vara bra sjö
      men är det mkt grund osv i sjön?
      Min fiskeblogg:
      www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
        hört att Fegen skall vara bra sjö
        men är det mkt grund osv i sjön?
        Det finns en bra djupkarta att köpa i tryckt version.
        Annars om du har kombilod kan du ju gå med i djupkarta.se och tanka hem en digital. Jag använder båda för säkerhets skull och då "kan" jag sjön rätt bra.
        Men till din fråga. Sjön består av fem huvudbassänger. De båda nordliga har jag bara besökt tillfälligt.
        Om du sätter i båten vid Sandviks kyrka och vill till den nordöstra så har jag ett tips. Skit i det om du inte har bra karta. Där är mycket sten i passagen upp till nordöstra bassängen. Till nordvästra går det bra så länge man kör i mitten. Annars är dessa båda rätt snälla i övrigt vad jag minns. Den bassängen som ligger utanför kyrkan då? Det finns tre grund varav ett ungefär mitt i sjön. Skaffa karta om du ska fiska i den bassängen. Det kan bli farligt annars, jag lovar.
        Då har vi sydligaste bassängen.
        Nu sätter vi istället i båten i Fegens samhälle vid brandstationen. När du har kört kanske 500m ser du en holme. Den heter göaholmen. Väster om den är det sten, annars är denna bassängen rätt snäll. Så har vi den stora bassängen med Gårdöarna i. Det finns grund norr om och söder om Gårdöarna, annars är den rätt snäll. Allt beskrivet på ett ungefär och med reservation för teflonminnet. Kan ha glömt något. Min slutsats. Skaffa karta. Skitfiske. Ja det finns ju sten vid alla kanter förstås...här och där...
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

ok tack för tips
          Jag har Lowrance Elite 7TI så skall tanka ner djupkarta
          funderat på att testa Fegen nångång...
          Finns där mkt gös och nån bra storlek på fisken?
          Senast ändrad av Maackan; 2016-11-11, 16:00.
          Min fiskeblogg:

Kommentera

ok tack för tips
            Jag har Lowrance Elite 7TI så skall tanka ner djupkarta
            funderat på att testa Fegen nångång...
            Finns där mkt gös och nån bra storlek på fisken?
            Jag tycker det är gott om gös, men mitt pb är bara sketna 3,0 så...
            Trollar bara. Högsäsong = ganska hårt fisketryck i sjön. Jag misstänker att det stör fisken. Tips. Skaffa lanterna. Ibland kommer det stôllar farande i bra fart mitt i natten. Helt nersläckta

Kommentera

Det är ju absolut helt fantastiskt och otroligt denna absoluta GULDGRUVA!!! av information som OF sitter inne med, och dessutom bjuder på!!!

Fruktansvärt bra tråd detta och får ju till och med en sån som mig att nästan tro att man nån gång kanske, om man riktar in sig mot det, och tillämpar tipsen i denna tråden, att man kanske kan få sig nån gös?

STORT TACK för denna tråden! ovärderlig kunskap som delas hära!!!

Mvh
              /peter
              https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Insight genesis har kartor för fegen. Har för mig du kan kolla på den som gäst också.

Testat några vertikalpass i fegen utan att lyckas jättebra, tappat några lite finare fiskar men annars bara fått upp en abborre och en gös på runt 50cm i sjön.
                Mina första verikalpass ska sägas.

Kommentera

japp såg kartan på insight genesis
                  självklart har jag lanterna,brukar trolla endel gös på sommaren
                  jo gösen är en svårfångad o mkt måste stämma in verkar det som
                  Min fiskeblogg:

Kommentera

japp såg kartan på insight genesis
                    självklart har jag lanterna,brukar trolla endel gös på sommaren
                    jo gösen är en svårfångad o mkt måste stämma in verkar det som
                    Tomhänt blir man sällan. Vi får i stort sett aldrig fisk mindre än 45 cm, och oftast fisk på 1,5-2 kg, men som sagt väntar fortfarande på ngt större... Men visst, är ju bara egentligen denna säsongen jag har kört med sidopravaner... Jaja. Det ordnar sig. Nästa år tar vi di store... Har ju dessutom fullt upp med kustfisket på hö.

Kommentera

Prova att meta på varierande djup försommar, sommar o höst. Mört på ca 60 g är en bra storlek. Löja lever inte lika länge är min erfarenhet. Medan jag bodde i Huskvarna-Aneby så var jag igång från April tills isen la sig. Bästa tiden för gösen i Ralången var maj-aug. Bara enstaka före o efter denna period.
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      798 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...