Trolling med vattenskoter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling med vattenskoter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Trolling med vattenskoter

Hej, helt ny här. Och helt ny med trolling också. Har riggat upp min vattenskoter för lättare trollingfiske och i helgen kan det bli premiärtur.

Vet inte om jag klarar detta på egen hand så till en början får det nog bli att en kör och en sitter bakåframvänd och sköter utrustningen.

Vad tror ni om detta?
    Bifogade filer

Intressant, absolut.

Nu är ju inte vattenjet känt för sina lågvarvsegenskaper så jag misstänker att den kan dra orimligt mycket bränsle i trollingfart. Men definitivt värt ett test!

Har själv övervägt att använda vattenskoter till vertikalfiske efter gös.
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Sök på Jet Ski Fishing på youtube så kanske du får lite inspiration

Kommentera

Vattenskooter för trolling efter sailfish mahi mahi, wahoo och kingfish i tropikerna hade också känts helt rätt och farten hade kanske varit mer anpassad.

Kommentera

Har fiskat en hel del med skoter men aldrig trollat. Tycker det är trevligt för man sitter jäkligt gott och har allting nära till hands. Dessutom är sadeln alltid varm pga motorn. Bränsleförbrukning är svår att mäta, tycker inte den tar så mycket på tomgång men däremot en del under transport.

Kommentera

Nu har jag kört några turer och det funkar fint. Endast gädda än så länge, samt en abborre som hängt på släp utan att utlösaren reagerade. Abborren var faktiskt på kilot och tog på en Bomber som satt på 12 meters djup. Så nu väntar jag på första lax/öringen

Den gör ca 3 knop på tomgång och 2,5 när man sänker ner lodet. Sedan kan man justera farten genom att trimma strålen uppåt, då kommer man ner till 1,5 om man vill.

Click image for larger version

Name:	IMG_0116.jpg
Views:	1
Size:	280,9 KB
ID:	1782159

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
            9 svar
            442 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg brollann  
            Arbetar...
            X