Göstrolling norrtäljeviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Göstrolling norrtäljeviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Göstrolling norrtäljeviken

Tja tja!

Tänkte bara höra lite om det är någon som brukar fiska gös i norrtäljeviken? För det jag undrar är om någon känner till platser där gösen möjligtvis kan finnas. Fick höra förut att det finns gös i och utanför kvisthamra viken men har provat trolla där några gånger men bara fått några enstaka små gäddor. Mitt mål den här sommaren är verkligen att kunna landa åtminstone en gös på trolling i norrtälje och skulle bli så överlycklig. Tacksam för alla info och tips man kan få. 😛😛

Får man trolla där? Vad jag förstår är det bara ett ytterst litet område där det är tillåtet (Narven), om man har TDA-kort.

Osäker på om jag förstått reglerna rätt dock....när jag var o kasta lite i väddö kanal i helgen så mötte jag flera som trollade i kanalen, funderade på om det verkligen var tillåtet. De hade inga avancerade utrustningar, men klassade in som TDA-2 i alla fall.

Jag brukar dock vertikala lite efter gös i Norrtäljeviken. Har du sjökort och ekolod så ska det inte vara några större problem o hitta dem.

Kommentera

Ursprungligen postat av joco Visa inlägg
      Får man trolla där? Vad jag förstår är det bara ett ytterst litet område där det är tillåtet (Narven), om man har TDA-kort.

Osäker på om jag förstått reglerna rätt dock....när jag var o kasta lite i väddö kanal i helgen så mötte jag flera som trollade i kanalen, funderade på om det verkligen var tillåtet. De hade inga avancerade utrustningar, men klassade in som TDA-2 i alla fall.

Jag brukar dock vertikala lite efter gös i Norrtäljeviken. Har du sjökort och ekolod så ska det inte vara några större problem o hitta dem.
      Det är lite oklart med trolling i norrtälje komun men enligt deras hemsida så ska det vara tillåtet i hela viken med TDA men i insjöarna behövs annat fiskekort.

Yes har sjökort och ekolod, provade för några dagar sen att trolla i hattsundet, såg mycket betesfisk på ekolodet så hade alla 3 beten på olika djup men utan resultat men ska ge det en chans tills nån kväll.

När du vertikalat har du fått något och vilken size har det varit på dom?

Kommentera

Ok. Jag är nybörjare på vertikal, men har fått upp ett par smågösar lite längre in i viken.

Kommentera

Ursprungligen postat av HansHasse Visa inlägg
          Det är lite oklart med trolling i norrtälje komun men enligt deras hemsida så ska det vara tillåtet i hela viken med TDA men i insjöarna behövs annat fiskekort.

Yes har sjökort och ekolod, provade för några dagar sen att trolla i hattsundet, såg mycket betesfisk på ekolodet så hade alla 3 beten på olika djup men utan resultat men ska ge det en chans tills nån kväll.

När du vertikalat har du fått något och vilken size har det varit på dom?
          Detta hittar jag på Norrtälje kommuns hemsida:

http://www.norrtalje.se/info/se-och-...-motion/fiske/

För trolling krävs TDA-kort eller lov från fiskerättsägaren.

Kommentera

Det innebär ju att det bara är tillåtet med trolling (om man köpt TDA-kort) i den lilla området runt Narven i Norrtäljeviken, eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av joco Visa inlägg
              Det innebär ju att det bara är tillåtet med trolling (om man köpt TDA-kort) i den lilla området runt Narven i Norrtäljeviken, eller?
              såg nu fiskekartan för tda1 och 2 stämmer gäller bara vid narven.
              Senast ändrad av HansHasse; 2016-07-07, 16:24.

Kommentera

Kolla i TDA-broschyren, endast vid narven är ok, om du köpt TDA-kortet. Bara googla TDA så hittar du den som pdf. Att andra kör trolling behöver inte innebära att man får det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
                9 svar
                434 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg brollann  
                Arbetar...
                X