Tja,
Förra året trollade vi hälleflundra med rätt god framgång. Vi körde med två spön per rigg och rappala magnum. Nybörjare som vi var/är så misslyckades vi lite i början och tappade ett par dyr-vobblers, efter att vi börjat köra med en nylontafs höll det lite bättre... Men hur som hellst, det var inte detta saken gällde. Vi testade iaf att trolla med hel sej, med sej-flapper och lite olika varianter, är man helt grön så får man testa sig fram. Man ser ju ofta hur de trollar me olika fiskbitar på sydligare breddgrader så vi tänkte att det skulle gå norröver oxå. Det gav oss dock en sju hellvettes massa problem
Linorna tvinnade sig som bara attans, iofs inte helt oväntat om man tänker efter. Det jag undrar över är om någon har försökt sig på något liknande? Jag funderade lite på om man skulle kunna göra något i stil med detta för att få paketet att sluta snurra. Nu lyckas jag naturligt vis inte förstå hur tusan man lägger till en bild men... den kommer på nåt sätt.
Jag undrar om det är någon som har gjort nåt likande och isf hur ni har riggat upp det hela för att undvika spin. Vi försökte trolla med typ 3-5hg sej.
Hade ett intressant napp en gång men annars var det mest stök med det hela, men det skulle kännas mäktigt om det gick.
Tanken med konstruktionen är att plastbiten likssom skall ta upp rotationen från betet, problemet är att jag inte förstår vad som hindrar plastbiten att börja rotera själv.
Förra året trollade vi hälleflundra med rätt god framgång. Vi körde med två spön per rigg och rappala magnum. Nybörjare som vi var/är så misslyckades vi lite i början och tappade ett par dyr-vobblers, efter att vi börjat köra med en nylontafs höll det lite bättre... Men hur som hellst, det var inte detta saken gällde. Vi testade iaf att trolla med hel sej, med sej-flapper och lite olika varianter, är man helt grön så får man testa sig fram. Man ser ju ofta hur de trollar me olika fiskbitar på sydligare breddgrader så vi tänkte att det skulle gå norröver oxå. Det gav oss dock en sju hellvettes massa problem
Linorna tvinnade sig som bara attans, iofs inte helt oväntat om man tänker efter. Det jag undrar över är om någon har försökt sig på något liknande? Jag funderade lite på om man skulle kunna göra något i stil med detta för att få paketet att sluta snurra. Nu lyckas jag naturligt vis inte förstå hur tusan man lägger till en bild men... den kommer på nåt sätt.Jag undrar om det är någon som har gjort nåt likande och isf hur ni har riggat upp det hela för att undvika spin. Vi försökte trolla med typ 3-5hg sej.
Hade ett intressant napp en gång men annars var det mest stök med det hela, men det skulle kännas mäktigt om det gick.
Tanken med konstruktionen är att plastbiten likssom skall ta upp rotationen från betet, problemet är att jag inte förstår vad som hindrar plastbiten att börja rotera själv.

Kommentera