Ngn som fiskar t.ex. Ismo Magnum med enkelkrok vid laxtrolling i Östersjön?
Vilken storlek samt fabrikat på krok förespråkar ni?
Kan denna fungera till ändamålet?
Det krävs mycket kraft att dra in en sån krokspets trycket ligger iofs på en punkt men ändå ska det lyckas måste fisken vända och få den i mungipan annars tror jag den är förlorad definitivt i alla fall stor risk.
Förstår inte riktigt anledningen ärligt talat har sett flugfiskare ta storlax i norsk älv på småkrok och det verkar funka ganska bra men visst kan jag ha fel.
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Det krävs mycket kraft att dra in en sån krokspets trycket ligger iofs på en punkt men ändå ska det lyckas måste fisken vända och få den i mungipan annars tror jag den är förlorad definitivt i alla fall stor risk.
Förstår inte riktigt anledningen ärligt talat har sett flugfiskare ta storlax i norsk älv på småkrok och det verkar funka ganska bra men visst kan jag ha fel.
Sällan att det krävs mycket kraft för att sätta den, PM:a din adress ska jag skicka en till dig så får du prova själv...
Tapsa skriver ju i FFA att han kör med enkelkrok på sina Ismo mag för att dom ska röra sig fint i 2.5knop.Kroken han rekomonderar är Siwash 4/0.
Läste i FFA att bröderna Anden kör med enkelkrok på djupriggarna då dom tycker att den krokar bättre.
Jonas jag påstår inte att de har fel på något sätt inte alls men själv har jag också några timmar bakom mej och jag håller mej till mina Owner de har funkat utmärkt och jag finner ingen anledning att byta än så länge.
Den som är sugen ska naturligtvis prova.
Har också testat Ismo i samma fart med trippelkrok tycker de rör sej fint.
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Owner menar du enkel eller trippel då?
Själv är jag mycket nöjd med 1/0 Owner kemvässad trippelkrok dubbla eller tre fjäderringar på Ismo Magnum har knappt missat en fisk på dessa absoluta favoriter.
Har själv aldrig använt enkelkrok lite skrajsen för det måste jag erkänna kanske funkar bra, visst är det siwash som pikeless skriver antar det är modellen på dem brukar ofta sitta på usa skedar men jag byter....
Har fått en fin Östersjölax som hade en siwash ganska stor enkelkrok i mungipan samt sex meter nylontafs hängande efter sej blev lite förvånad vid håvningen när jag såg den.
Rymling från långlina troligen.
TAMTAM vilken fart kör du när du fiskar Ismo Magnum med den uppsättningen har du någon ring framtill på skedarna?
Kommentera