Lax i Kalmarsund - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lax i Kalmarsund

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lax i Kalmarsund

Har sökt med ljus och lykta på att hitta något med fakta om vart laxen stryker i kalmarsund. Förslagsvis bör dem gå uppåt norra sundet då både Alsterån + Emån lockar och där stiger laxen.

Jag har hört på något håll att "sundet är för grunt" för att dem skall gå igenom från södra östersjön, istället skall dem gå runt "öland". Detta tycker jag låter ganska så knasigt.

Någon som vet något?
    G.Loomis - Fear No Fish

Hej flugis du får väl speya dej neröver från Mönsterås och söderut så kanske du får klarhet!
    Nä skämtar bara tror nog fisken passerar Kalmar sund "på rätt sida" av och till har till och med hört talas om yrkesfiskade laxar därifrån av en kompis som känner till området bättre dessvärre var nog detta inga vårfiskar snarare höst om jag inte minns fel själv tror jag säkert vårlaxen passerar där åtminstone ett antal av dem bara en fråga om det är värt besväret att kolla hittar du dem där har du sannerligen idealläge i alla fall, ps lite förvånad att ni inte har kollat detta ännu!
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Dåligt med trollare här nere på Kalmarsidan. dem få som finns fiskar uppväxtare på östra öland eller vadringsfisk vid norra udden.

Man får vell bli kalmarsundpionjär...
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man Visa inlägg
        Dåligt med trollare här nere på Kalmarsidan. dem få som finns fiskar uppväxtare på östra öland eller vadringsfisk vid norra udden.

Man får vell bli kalmarsundpionjär...
        Tråden är snart två år gammal och jag undrar hur det har gått för Kalmarsundspionjären?
        Bor själv bara några mil norr om dig och har samma fråga.
        Om jag hinner så skall jag prova några turer nu innan jul, kanske det kan bli nån fet öring till jul.

/Kjellzen
        Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.
        http://scandinavian-trolling.blogspot.se

Kommentera

Nedanför Golfbanan i Grönhögen Stryker Vadringslaxen var vår.. Kan nog tillochmed ta den på fluga från land..! Problemet är att tajma!!

//Abel
          http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

där ser man, det är inte långt från O-Hamn.

Har nu under sommaren köpt sommarställe i Köpingsvik Öland så det lär nog bli en del trolling på Ölands Ostsida med.

/Kjellzen
            Laxfiskare, laxätare, laxnjutare, och för sjukligt fanatiska laxkramare är jag, förmodligen en laxprovokatör.

Kommentera

Har ni kanske redan koll på, men här finns en sida med mycket info om laxtrolling runt Öland: http://www.olandsfiske.se/
              /Magic

Kommentera

Yep känner till Gordons sida, en bra och informativ sida för oss som tänker starta med lite Ölandstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av The Loomis Man Visa inlägg
                  Har sökt med ljus och lykta på att hitta något med fakta om vart laxen stryker i kalmarsund. Förslagsvis bör dem gå uppåt norra sundet då både Alsterån + Emån lockar och där stiger laxen.

Jag har hört på något håll att "sundet är för grunt" för att dem skall gå igenom från södra östersjön, istället skall dem gå runt "öland". Detta tycker jag låter ganska så knasigt.

Någon som vet något?
                  Har sett många havsöringar (tror jag) öga mot öga runt Blå Jungfrun när jag snorklat där. Men det var minst 20 år senast. Det var alltid mitt i värsta högsommarvärmen varje gång, annars hade det varit för kallt. Jag vill minnas att det är ganska djupt runt den kobben.

Mvh
                  Johnny

Kommentera

Lax i Kalmarsund.... HA HA AHAHAAHHA....NOT!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                    5 svar
                    749 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RK99
                    av RK99

Arbetar...