Ja du..hör me Cissi, om inte annat så vet hon vem som kan svara på dina frågor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Linder 460 Arcip
Collapse
X
-
Vinnaren
Vinnaren av laxtrollingen vid Bornholm våren 2006 , Per Lundberg,( wildwater)körde endast med spöparavaner vill jag minnas, + djupriggar antar jag.
Är utmärkta till laxtrolling, behövs inte alls pulkor om man inte vill, speciellt smidigt med spöparavaner om man har lite mindre båt. Och slippa Böka med masten, planerlinan, pulkorna. Men smaken är ju delad. Men inget ont om spöparavanerna. Många finnar kör mycket med dem när de kommer över till Åland och dominerar på våren, både med skedar och Strömming på släp.
Perx
Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inläggFlodis, sidoparavaner är inte seriöst vid laxtrolling... suger vid drillning och allmänt obekvämt!
Kommentera
-
Det mesta av fisket i Simrishamn och Bornholm sker inte med paravanner utan med djupriggar samt dipsydivers, endast i udantagsfall användes paravanner.
Jag kör själv sällan med rena spöparavanner utan det blir med riktiga sidoparavanner om det visar sig att laxen går högt, men det mesta av fisket brukar vara på lite djupare vatten neråt 20 m och djupare. Därför blir det de riktigt stora dipys med extra ringen på för att komma ner på djupet omkring 18-20 m.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
vilken årstid
vilken årstid menar du då? Eller både vinter och vår?..
Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggDet mesta av fisket i Simrishamn och Bornholm sker inte med paravanner utan med djupriggar samt dipsydivers, endast i udantagsfall användes paravanner.
Jag kör själv sällan med rena spöparavanner utan det blir med riktiga sidoparavanner om det visar sig att laxen går högt, men det mesta av fisket brukar vara på lite djupare vatten neråt 20 m och djupare. Därför blir det de riktigt stora dipys med extra ringen på för att komma ner på djupet omkring 18-20 m.
Tumlaren
Kommentera
-
Har en Arkip 460 som det ska köpas djup riggar till och hade gärna sett lite bilder hur man kan göra med dem.Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inläggHar inte köpt någon Arkip ännu, har hamnat i något, som är så ovanligt för mig, som beslutsångest! Polaren köpte en Silver 580CC idag... är själv just nu sugen som satan på en 540CC!
Hawk 540 CC är och förblir en våt dröm för mig! Hur många 20plussare landade abelsson med gäster i hans röda hawk 520? 2-3st?
G.Loomis - Fear No Fish
Kommentera
-
Muskytracker: en helt annan sak. Jag har hittat din lookalike! Måns Semlerröv eller vad han heter, du vet han som gått till final i melodifestivalen. Din avatar är riktigt lik! När det gäller båt tror jag på Arkipen för tålighet, Silver är nog mer glidareBrottar fett...
Kommentera
-
Börjar bli sugen på att åka och prova den nu :-)Ursprungligen postat av Muskytrackers Visa inläggHar inte köpt någon Arkip ännu, har hamnat i något, som är så ovanligt för mig, som beslutsångest! Polaren köpte en Silver 580CC idag... är själv just nu sugen som satan på en 540CC!
Kommentera
Kommentera