Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
    Hej Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer! I torsdags var Björn och Lasse C. nere vid Landsort och fångade en 9,2 kilos NK-lax. Igår var Björn C. och jag ute vid Landsort och körde från 7.30 - 20.30 efter lax utan ett enda laxhugg på hela dagen. Vi trollade på båda sidorna av Öja och söderut mot Angöringen, runt Yttre- och Inre Karvasen samt ut mot Gunnarstenarna. Sex näbbgäddor som lekte "sideliners" mellan linorna på planerboardsen var det enda som höll oss sysselsatta förutom en liten, otäck incident. En "välkänd" wobblersnidare, och tillika snabbtrollare hann upp oss akterifrån och skrek att vi skulle flytta på oss för att vi låg ivägen för hans stora, röda utterbrädor. Mannen ifråga, som även är en välkänd fiskeguide körde på autopilot och stod med ryggen vänd mot färdriktningen och fören på sin egen båt, en öppen Silver Shark och blev helt chockad när han upptäckte att en av våra rödflaggade, röda Mariestadspulkor låg i hans autopilotskurs. Vi hade vinklade, röda flaggor i trollingmasttoppen som tillsammans med flaggorna på pulkorna var lätta att se på mycket långt håll för både mötande och upphinnande trollingekipage.
    Go for the Giant Salmons!
    Old Firehand

Ps. ytvattentemperaturen var mellan +10,2 och 10,5 på västsidan av Öja där vinden låg på och +7,8 till 8,2 på östsidan, läsidan igår. Ds.
    Hej igen Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer!
    Jag vill be omnämnde, mycket välkände fiskeguide, fiskeboksförfattare och wobblersnidare om ursäkt och göra en kraftig korrigering av min identifiering av honom som Silver Sharkens styrman och navigatör. I månadsskiftet april-maj 2001 träffade jag fiskeguiden vid Spiken, Kållandsö och då trollingfiskade han från Silver Sharken. Den gamla Sharken sålde han, enligt egen utsago, i november 2005. Sedan dess har den bytt ägare en gång till...till en Tungelstabo så vitt ryktet förtäljer. Själv har fiskeguiden just nu fullt upp med gösfisket och avslutar med ett Tight Lines!
    Go for the Monster Walleyes!
    Old Firehand

Lämna en kommentar:

• snickarn
    replied
    en kompis ringde precis och rapporterade att han fått en på 17550 i simmris idag

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Enligt uppgift tog Peter Thörnkvist en lax på knappa 17 kg idag vid Nynäs plus att han/de brände ett dubbelhugg.

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Hej Magic; Bland alla båtarna vi trängdes med nere runt Landsort i lördags måste det ju ha funnits någon som kunde fånga lax också...eller hur?
    Someday we have to Go for the Big Salmons!
    Old Firehand
    Jag hörde om tre laxar i helgen, två vid Landsort och en vid Singö. Vill gärna tro att resultatet hänger mindre på brist på kunskap och mer på frånvaron av lax.

Lämna en kommentar:

• Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    En lax på 14.1 kom upp i lördags.
    Hej Magic; Bland alla båtarna vi trängdes med nere runt Landsort i lördags måste det ju ha funnits någon som kunde fånga lax också...eller hur?
    Someday we have to Go for the Big Salmons!
    Old Firehand

Lämna en kommentar:

• magic
    replied
    Ursprungligen postat av Dask Visa inlägg
    Var ut nu under lördagen runt understen men det blev inte någon fisk tyvärr, vi hittade heller inga stim, det var fler båtar där ute idag var det någon som fick något?
    En lax på 14.1 kom upp i lördags.

Lämna en kommentar:

• Rospigg
    replied
    Hej Alessandro, Rospigg och andra laxhypnotisörer! I torsdags var Björn och Lasse C. nere vid Landsort och fångade en 9,2 kilos NK-lax. Old Firehand

Ps. ytvattentemperaturen var mellan +10,2 och 10,5 på västsidan av Öja där vinden låg på och +7,8 till 8,2 på östsidan, läsidan igår. Ds.
    Grattis till larren bara på dem igen

Denna helg blev det inget för mig då jag fick axeln opererad i torsdags och kom hem i fredags, men nästa helg hoppas jag vara tillbaka på vattnet igen på jakt efter silver, har ju en frisk arm iaf så jag får sköta båten så får polaren fixa resten

Lämna en kommentar:

• TAMTAM
    replied
    Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
    Tjugo båtar tävlade i STK:s klubbmästerskap utanför Nynäs i lördags, en lax på 11 kg kom upp...
    Riktig öken hela helgen vid Landsort definitivt.......

Lämna en kommentar:

• Rospigg
    replied
    Hej Muskytracker; Tack för fint tips! Jag ska skaffa nödbloss, men kan man verkligen skjuta prick med sådana?
    Go for the Big Ones!
    Old Firehand
    Hagelbrakare med 1.ans hagel så biter det bra och hörs tydligt gör det med, annars är AK 4 eller en AK 47 bra medecin mot sånt beteende men allra effektivast är nog en RPG så slipper Du den typen för gott

Jo jag vet att det är olagliigt men det är lätt att känna så när sånt här händer.

Skamligt att bete sig så speciellt av en yrkesman, men kan dem ta med sina kunder och fiska i fredade områden (vet inte om han gjort det men iaf) så kan dem säkert köra över folk för att få fisk också

Hans beteende bryter mot flera paragrafer i sjölagen vilket han bör känna till då det ingår i den Sjöbefäl klass VIII utbildning som han minst ska ha för att guida därute.

Lämna en kommentar:

• Muskytracker
    replied
    Du får ha ett gäng i reserv om du skulle råka missa, lovar att "guiden" drar efter det tredje skottet som stryker hans öron!

/MT

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
5 svar
866 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RK99
av RK99

Startad av Kunggös, 2025-07-29, 10:29
9 svar
406 visningar