Jullaxen säkrad
Var ute på första trollingpasset i Östersjön sedan i maj, som vanlig nere i Simrishamn. Allt hände de första timmarna på förmiddagen då 4 fiskar fick syna båten. De första två var en lax och en öring som båda var under måttet och fick gå tillbaka. Därefter missades två hugg på djuprigg ca 100 fot djupt. De sista två huggen resulterade dock i landad fisk, en på 4.5 kg och en lika lång fast något klenare på 4 kg.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjötrolling 2007
Collapse
X
-
Off Topic
Ursprungligen postat av magic Visa inläggOK, ska försöka ta mig samman efter Nynäs-säsongen...men det får bli lite gamla bilder isåfall, för 2007 har varit uselt än så länge. Och båten är som bekant såld.
Nu Loomis finns det en handfull bilder upplagda. Jag håller alltid vad jag lovar!
Lämna en kommentar:
-
japp. jag ska førsøka åka i novemer. Ska bara høra med gubbarna i laget. Hur trollar ni. 3/djuprigg *2 +2 dipsy + ytspøn? Verkar som ert fiske ær djupberoende mer æn vårt ytfiske.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Niklas (slasklag1) Visa inläggHej gubbar och tjejer. Trollar mycket i vænern och har nu blivit sugen på att åka till simris men vet inte nær jag ska åka. nær ær fisket som bæst? Hur længt från land ær fisket bra. Vi har tænkt att ta med vår ht på 5,8 m. Kænns inte helt ok att dra mer æn 20 distan ut från land.
Fisket verkar vara riktigt bra just nu och denna hösten bjuder på både vackert och och lugnt väder, åk! Som sagt, 4 sjömil räcker, och inom 10-12 sjömil har du tillgång till enorma och bra områden.//Mvh Magnus
Lämna en kommentar:
-
Generellt - om du ska planera långt i förväg - är fisket bäst mars-maj, med största fiskarna i maj. Då är det å andra sidan mest folk oxå så om du inte vill trängas (och få öronen sönderskavda av danska vhf-anrop) så försök att ta dig dit lite tidigare. Om du kan köra drop-in-fiske så är det bara att läsa dagboken ovan, kolla vädret (gärna danska prognosen) och köra.Ursprungligen postat av Niklas (slasklag1) Visa inläggHej gubbar och tjejer. Trollar mycket i vænern och har nu blivit sugen på att åka till simris men vet inte nær jag ska åka. nær ær fisket som bæst? Hur længt från land ær fisket bra. Vi har tænkt att ta med vår ht på 5,8 m. Kænns inte helt ok att dra mer æn 20 distan ut från land.
En 5.80 båt ska räcka om du inte är för våghalsig (fast då spelar det iofs inte nån roll vilken båt du har). Normalt behöver du inte ta dig mer än 4 distans ut för att kunna hitta laxen.
Men som sagt, ingenting är statiskt eller garanterat...
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Hej gubbar och tjejer. Trollar mycket i vænern och har nu blivit sugen på att åka till simris men vet inte nær jag ska åka. nær ær fisket som bæst? Hur længt från land ær fisket bra. Vi har tænkt att ta med vår ht på 5,8 m. Kænns inte helt ok att dra mer æn 20 distan ut från land.
Lämna en kommentar:
-
En 5 kg Öring tog han efter nån halvtimmas fiske när jag hade legat och malt därute en halvdag... vet inte hur det gick för Sydtrac han tog en som var för liten direkt på morgonen men sen hörde jag inget.
Lämna en kommentar:
-
Bara fjuttfiskar eller någon 12+ från Kents sida? Han och Sydtrack brukar vara duktiga så...
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: